Šampionát WRC 2022: Co čeká fanoušky MS v rallye včetně kalendáře soutěží na čtyřech kontinentech..!

25.11.2021 12:39

Příští sezona světového šampionátu v automobilových soužích přinese některé z největších změn v historii tohoto sportu, protože WRC vstupuje do nového udržitelnějšího věku. Tou největší jsou hybridní vozy Rally1 nejvyšší třídy, které budou spojovat 100kW elektromotory se stávajícími spalovacími jednotkami.

Kalendář byl schválen na Světové radě motoristického sportu FIA v Paříži a výkonný ředitel a promotér WRC Jon Siebel řekl, že akce v přelomovém ročníku nabídnou lákavý program.

Šampionát 2022 začíná lednovou Rallye Monte-Carlo ve francouzských Alpách. Poprvé od roku 2006 bude mít základnu pouze v Monaku. Na trati uvidíme rovněž osminásobného mistra světa Sébastiena Ogiera, který ovšem pojede jen vybrané podniky a do celkového pořadí tak nezasáhne.

Poté bude následvat čistě zimní závod ve Švédsku. Má nový domov, protože se přesouvá na sever do města Umeå na východním pobřeží. Chorvatsko bude pravým opakem. Půjde o čistě "asfaltový" souboj posádek a koncem dubna bude opět sídlit v Záhřebu.

V Portugalsku začne koncem května "šotolina," což je vlastně první podnik ze sérií úseků po polních cestách a v horkém počasí. V červnu následuje Itálie a Keňa. Jedna z legendárních soutěží světového motorsportu, která zaznamenala ohromující návrat do WRC.

Těšit se můžeme i na neuvěřitelně rychlé silnice v Estonsku, které představují polovinu šampionátu. Finsko bude devátým kolem kalendáře v polovině srpna, které bude ještě potvrzeno. Řecko je další stálicí seriálu. Vrací se v září po svém úspěšném comebacku do WRC z letošního roku, před posledním šotolinovým soubojem posádek na Novém Zélandu v okolí Aucklandu. Závěrečná dvě kola proběhnou na asfaltu. Na konci října ve Španělsku a finále přivítá Japonsko. Sezona tak bude hodně pestrá a logisticky náročná, protože se pojede na čtyřech kontinentech. Níže vidíme speciál Toyota Yaris Rally1 při testování. Jirka Hyner

 Zdroj a foto: wrc.com