VW GOLF VARIANT 1.4 TSI: Valašsko z oken německé novinky...

14.10.2013 09:24

Po premiéře a krátce skončeném autosalonu ve Frankfurtu jsem dostal příležitost vyzkoušet nový Golf Variant. Automobilka mu vdechla sportovního ducha a více samostatnosti od běžného hatchbacku. Výroba se přesunula z Mexika do mateřského Německa, a tak by se podle všeho měly ke spokojensoti zájemců o novinku zkrátit i dodací lhůty nových vozů..

 

 

Pojďme se blíže seznámit s interiérem a autem samotným. Za volantem jsem se cítil jako ryba ve vodě. Vše je podřízeno řidiči, velikostně mi seděl kůží potažený malý volant, jen jsem si povzdechl nad klasickou ručkou ruční brzdy. Výrobce zde použil elektronické tlačítko, ale jinak zde obdivuji preciznost zpracování a praktičnost v dosahu řidiče. I loketní opěrka výborně plní funkci svou výškou i délkou, což se u konkurence vždy nedá říci.


 

Pro testování jsem zvolil přeplňovanou motorizaci 1.4 TSI s výkonem 122 koní. Přesně s tímto motorem nedávno zvítězil 5dv. Golf v anketě renomovaného britského magazínu WhatCar? coby ojeté Auto roku 2013. Ano, auto si totiž drží vysokou zůstatkovou hodnotu i po třech letech, ale většina majitelů si svého „německého miláčka“ drží mnohem déle.

 

 

Tedy, mé pocity ze zmiňované jednačtverky? Jde ochotně po plynu a pracuje se šestistupňovým přesným manuálem. S autem se dá jezdit velmi úsporně. Po třech dnech testování mi palubní počítač ukazoval kombinovanou spotřebu 5.5 l Naturalu na 100 kilometrů. Musím přiznat, že mi vadilo doporučení palubního počítače, který mnohdy chtěl v 60 km/hod. po mě řadit šestý rychlostní stupeň. Jel jsem si svůj styl a na výrobcem udávanou spotřebu jsem se těměř dostal, ba dokonce speciálku dlouhou asi 50 km jsem dokázal zajet za 4.2 litru!

 

 

Co se mi líbilo? Dokonalé pracoviště řidiče včetně dotekového displeje audio soustavy. Absolutorium si zaslouží sedadla, skvěle drží postavu a mají sportovní design. Flexibilní zavazadelník poskytuje spoustu možností, jak si jej přizpůsobit k obrazu svému. A konečně zmínit musím výtečně nastavený podvozek, který drží výborně i na rozbitých cestách a nezná co je to odskakování zádi na hrbolech.

 

 

Sedmá generace Golfu ve verzi kombi, která v těchto dnech obohacuje český trh je dokonale odvedenou prací německých vývojářů a inženýrů. Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI Comfortline pořídíte od 457.900 korun. Základní motorizace 1.2 TSI 85 koní stojí ve výbavě Trendline 378.900 korun. Na výběr máte silnější 1.2 TSI 105 koní, 1.4 TSI 140 koní. Nabídku doplňují motory 1.6 a 2.0 TDI. Nejlevnější dieslová motorizace 1.6 TDI 105 koní vychází na 452.900 korun. Nechybí ani nabídka pohonu všech kol 4Motion.

 

 ___________________________________________________________________________________

  Foto: redakce