VOLKSWAGEN E-BUGSTER: Koncept z Detroitu...

16.01.2012 08:45

Německé automobilky Audi, BMW, Daimler, Porsche, VW, američtí partneři Ford a General Motors vyvinuli společnou podobu zástrčky pro dobíjení budoucích elektromobilů. Jednotný průmyslový standard je k dispozici pro všechny výrobce. Sjednocení se přitom netýká jen samotné zástrčky, ale celého systému kombinovaného dobíjení, včetně řízení dobíjení a elektrické soustavy pro všechny druhy dobíjení. Tím má dojít ke snížení nákladů a podpoře rozšíření elektromobility po celém světě.

Značka Volkswagen kombinované dobíjení použila u nejnovější studie elektrického "brouka" E-Bugster, kterého v uplynulém týdnu představila na autosalonu v americkém Detroitu. Auto disponuje elektromotorem o výkonu 85 kW s dojezdem přibližně 180 kilometrů. Baterie mohou být dobíjeny buď jednofázovým střídavým proudem, jenž máme běžně v našich domácích zásuvkách, nebo lze použít extrémně rychlé dobíjení stejnosměrným proudem na dobíjecích stanicích. Zde činí dobití jen 35 minut.

Model E-Bugster vychází z nejnovější generace New Beetlu vyráběného v Mexiku. V porovnání s ním je však o 6 centimetrů nižší a malinko širší, tedy přesněji řečeno o 3 cm. Samotný tvar čelního skla, bočních oken i odnímatelné střechy dává najevo, že se němečtí designéři nechali inspirovat speedstery Porsche minulosti. Pod atraktivní karosérií konceptu VW E-Bugster, který je postaven na 20palcových elektronech se ukrývá výše zmíněný elektromotor o výkonu 116 koní s točivým momentem 270 Nm. Vystavený model Volkswagenu pravděpodobně nebude chybět ani na březnovém autosalonu v Ženevě.

Zdroj a foto: Newspress