VOLKSWAGEN MULTIVAN 2022 nabídne více prostoru, prodlouženou verzi, čtyři motorizace i Plug-in hybridní systém (VIDEO)..!

11.06.2021 09:13

Včera představený nový Multivan nahrazuje Volkswagen Caravelle Multivan. Poprvé bude nabízen s plug-in hybridním pohonem. Flexibilní interiér získal inovativní lehký systém sedadel včetně stolků. Design karoserie vzdává poctu DNA svých předchůdců a řidiče i posádku potěší řadou digitálních a online služeb. Pro bezpečnost a pohodlí nabídne více než 34 asistenčních systémů řidiče.

Nový model využívá poprvé platformu MQB. Moderně pojatý design Multivanu má stále DNA Transporteru T3 z roku 1985 s horizontální stylovou linií. Maska chladiče se světlomety v celé šířce dodávají vozu dynamický vzhled. A sloupky byly přepracovány, aby zlepšily viditelnost řidiče vpřed.

Multivan měří na šířku 1.941 mm, na délku 4.973, na výšku až 1.903 mmm. Rozvor náprav činí 3.124 milimetrů. K dispozici bude také prodloužená verze s délkou 5.173 mm. Celkově to znamená, že nová generace je větší a s nižší světlou výškou. Vše bylo navrženo ke zlepšení aerodynamiky, nižší spotřebě paliva a zvýšení dojezdu. Tento model je k dispozici s koly do 19palců a má tři specifikace Multivan, Life a Style.

Příplatková panoramatická skleněná střecha s vrstveným bezpečnostním sklem "LowE" snižujícím příchozí tepelné záření o 44 procent, dále elektricky ovládané zadní dveře a boční posuvné dveře, které lze pro snadný vstup ovládat i gesty.

Prostor kokpitu byl kompletně přepracován spolu s novým multifunkčním volantem. Dotykové ovládací prvky poskytují přímý přístup k nastavení klimatizace, vyhřívání sedadel nebo hlasitosti zvuku. Ve střední linii je 10.25palcový "Digital Cockpit" a 10.0palcový dotykový displej infotainmentu. Mezi těmito dvěma prvky na vysoce lesklém černém povrchu jsou umístěny nové, minimalistické ovládače DSG typu shift-by-wire. Vedle toho jsou standardně integrovány dvě zásuvky USB-C a zásobník pro volitelné indukční nabíjení smartphonu. Poprvé najdeme u modelu Volkswagen Multivan head-up displej.

MPV je standardně vybaveno LED světlomety, ale lze jej upgradovat na interaktivní LED maticová, která nabízejí trvalý plný paprsek, aniž by oslňovaly protijedoucí řidiče a při zatáčení zajišťijí přesné osvětlení vozovky. Součástí systému IQ.LIGHT je také osvětlená boční stěna LED v masce chladiče jako další prvek denního svícení.

Na základě platformy MQB má Volkswagen tažnou kapacitu přívěsu až 2.000 kg. K dispozici bude se čtyřmi motorizacemi včetně Plug-in hybridní verze (PHEV). Nový Multivan eHybrid kombinuje jednotku 1.4 TSI 150 k s elektromotorem. Celkem produkuje systémově 218 koní, což umožňuje tichou jízdu s nulovými emisemi v režimu s elektrickým pohonem pro krátké městské jízdy. EHybrid jak je označován, používá speciálně vyrobenou šestistupňovou převodovku DSG. 13kWh lithium-iontová baterie je umístěna pod podlahou Multivanu, což šetří vnitřní prostor a snižuje těžiště vozidla pro zlepšení ovladatelnosti. Nabíjecí bod je umístěn na pravé přední straně.

Nejnovější Multivan T7 s pohonem předních kol bude k dispozici rovněž se dvěma čtyřválci 1.5 TSI 136 k a motorizací 2.0 TSI s výkonem 204 koní. Čtyřválcový diesel s výkonem 150 k doplní nabídku v příštím roce. Všechny specifikace standardně spolupracují se sedmistupňovou převodovkou DSG. Uvedení na evropské trhy má proběhnout v lednu příštího roku. Přikládám včerejší světovou premiéru Volkswagenu na videu. Jirka Hyner

 Zdroj a foto: Newspress