Víkendový motorsport: 24h Daytona, Ferrari F150...

31.01.2011 09:12

Poslední lednový víkend patřil na okruhu Daytona International Speedway závodu Rolex 24h Daytona, kterého se v týmu Starworks Motorsport zúčastnil Tomáš Enge, pro nějž to byl v Daytoně již čtvrtý závod. S jezdci Ryanem Dalzielem, Mikem Forestem, Colinem Braunem a Jimim Lowem odstartoval Tomáš do amerického maratónu ze čtvrté pozice, kterou si také bezpečně hlídali. Bohužel vůz Ford-Riley se startovním číslem 8 potkala série technických problémů, které českého jezdce a jeho týmové kolegy vyřadily z bojů o přední příčky. Konečnou byla pro posádku floridské stáje porucha pohonné jednotky, která čtyři a půl hodiny před koncem vyřadila tým ze závodu. Závod Rolex 24 At Daytona ovládl tým Chip Ganassi Racing with Felix Sabates, když obsadil první dvě pozice. Z vítězství se radovala posádka ve složení Joey Hand, Scott Pruett, Graham Rahal, Memo Rojas. Druhou pozici obsadili Scott Dixon, Dario Franchitti, Jamie McMurray, Juan Pablo Montoya. Třetí místo patřilo týmu Action Express Racing s jezdeckým složením Joao Barbosa, Terry Borcheller, Christian Fittipaldi, JC France, Max Papis. První trojice vozů ujela v závodě 720 kol a v cíli ji dělily pouhé dvě vteřiny. Zdroj: BPA

V pátek proběhla v Itálii slavnostní prezentace monopostu Ferrari F150 pro letošní rok. Byla vysílána on-line na www.ferrarif150.com. V sále se nesmělo fotit ani natáčet. V den představení stihl během krátkého testu protáhnout nový vůz na trati ve Fioranu i Fernado Alonso. Podívejme se na zveřejněné technické údaje. Šasi je vyrobeno z uhlíkových vláken s vícevrstvenou kompozitní strukturou, převodovka Ferrari je uložena podélně a využívá diferenciál s omezenou svorností. Poloautomatická sekvenční převodovka je elektronicky řízená, jezdci nabízí osm rychlostí včetně zpátečky. F150 využívá chlazené brzdiče Brembo z uhlíkových vláken. Třináctipalcová kola BBS mají nezávislé zavěšení push-rod s torzními pružinami vpředu i vzadu. Hmotnost mnopostu je i s náplněmi a samotným pilotem pouhých 640 kilogramů. Osmiválec V90 (blok válců z hliníkové slitiny) s objemem 2.398 ccm a vrtáním 98 mm, má 32 pneumaticky ovládaných ventilů. Disponuje elektronickým vstřikem paliva. V nádrži je palivo Shell V-Power a mazání pohonné jednotky zajišťuje špičkový olej Shell Helix Ultra. Piloti F.Massa a F. Alonso budou letos používat přilby Schuberth-SF1. Tvoří ji 16 vrstev karbonových vláken. Štít je z neprůstřelnoho pylakarbonátu silného 4 mm. A její váha je 1.35 kg.

Foto: ferrari.com