Tomáš Enge a FIA GT1 World Championship...

07.12.2010 08:52

Po posledním závodě v Brazílii odletěla česko-britská posádka ze Sao Paula do Buenos Aires. Pak už je čekal přelet do Mendosy, aby se v zapůjčených autech dostali do San Luis, vzdáleného asi 200 kilometrů. Ubytovali se přímo na argentinském okruhu, do paddocku tak měli 15 minut pěšky. Je tam neuvěřitelně krásná příroda a vzdálenější hory jsou zasněžené, přitom teploty na okruhu se pohybovaly kolem třicítky. Městský okruh Potrero de los Funes zasáhla ve čtvrtek sílná dešťová bouře a tak museli pořadatelé čistit trať. Večer týmu dorazila v kontejneru technika.

Pátek byl ve znamení technických přejímek. Během sobotních treninků a kvalifikace se nemohli propracovat výše než na desáté místo. Z toho také odstartovali do nedělního hlavního závodu. Motor vozu Aston Martin ztrácel výkon a patnáctá pozice Engemu s Turnerem stačila na konečné čtvrté místo v pořadí jezdců. Škoda nevydařeného víkendu, druhý post bohužel neudrželi.

Tomáš Enge: "Byla to pěkná učební sezóna pro náš tým, mě a Darrena, se kterým se mi výborně spolupracovalo. Vyhráli jsme na Silverstone, kde nás diskvalifikovali a na Nurburgringu. V Brně a Brazílii jsme skončili druzí, takže beru tuto sezónu určitě pozitivně." Německá stáj Young Driver AMR obsadila v hodnocení týmů konečnou čtvrtou příčku. Pořadí na špici FIA GT1 World Drivers Champoinship 2010:

1. Bartels / Bertolini - 138 b (Maserati MC12)

2. Mutsch / Westbrook - 119 b (Ford GT Matech)

3. Makowiecki / Clairay - 105 b (Aston Martin DB9)

4. Enge / Turner - 104 b (Aston Martin DB9)

Foto: DPPI / GT1 Media