Test ukázal, že papírovým údajům o spotřebě se nedá věřit...

22.07.2010 14:28

Katalogovým údajům automobilek o spotřebě nevěřte. Jasným důkazem jsou současné rakouské i německé testy. Tak se pojďme nejprve podívat, jak dopadl trojlístek : Volvo V50 1.6D, Škoda Octavia 1.6 TSI a VW Passat Combi 1.9 TDI. Rakouský autoklub a stanice ORF, došli k zajímavým výsledkům. Švédské kombi si vzalo o 7.7% více, než uvádí katalog, Octavia o 6% více, než píše výrobce. Naopak Passat, bral během testu o téměř 9% méně, než uvádí automobilka. Magazím Auto motor und sport, vyslal desítky automobilů na okuh dlouhý 93 km. Každé auto s řidičem, jej projelo pro serióznost údajů celkem třikrát. Trať byla vytyčena po okresce , ve městě, ale  i na dálnici. A jak klání renomovaného média dopadlo ? KIA Venga z Nošovic spotřebovala místo uváděných 5.9l, skutečných 7.3l Naturalu. Ford Mondeo Flexifuel, si bral průměrně 9.2l, oproti 7.9l v katalogu. Skutečný problém je dnes ve způsobu testování. Automobilky měří spotřebu laboratorně na válcové zkušebně, zatím co reálný provoz přináší opravdové hodnoty. Testy spotřeby, vyzněly překvapivě výborně pro Dacii. Sedan Logan s motorem 1.4, si místo udávaných 6.9l Naturalu, vzal skutečně pouze 5.2l. Hatchback Sandero, byl na tom ještě lépe. Místo uváděných 7.2l, si řekl jen o 5.1l, což je o 29% méně, než uvádí rumunský výrobce. 

 Upravená sedmimístná verze Dacia Logan s obytnou nástavbou je levnou variantou kempování.