TEST ADAC aneb ne všechna auta dobře topí...

15.02.2011 08:47

Německý autoklub ADAC srovnával vytápění celkem 500 automobilů. Obecně platí, že naftové motory spalují efektivnějí a blok motoru i jeho okolí se zahřívá pomaleji. Pomáhá jim proto takzvaný příhřev (prémiové značky a některé vybrané modely), který maximálně urychlí vyhřátí interiéru auta. Vítězem testu se stal supersport Mercedes SLS AMG, posádce kabinu vyhřál za 9 minut. Nejhorším vozům to trvá téměř 40 minut! Hodně dlouho čekají na teplo v kabině řidiči Fabie kombi 1.6 TDI a Seatu Ibiza ST se stejným motorem, ten vyhřál prostor posádce vozu na zadních sedadlech dokonce až po téměř čtyřiceti minutách. Žádnou slávu nečekejme v nových elektromobilech, autoklub vyzkoušel novinku evropského trhu Mitsubishi i-MiEV (vyrábí elektromobily také pro PSA). Nic moc to netopí ani hybridnímu Aurisu Toyoty. VW Golf 1.6 TDI vyhřál vzduch u předních sedadel za 17 minut, u zadních bylo teplo až po 20 minutách. Benzínové motory prostor Volkswagenu vytopily asi o tři až čtyři minuty rychleji. Všechny vozy začínaly na - 10 stupních a výsledným ukazatelem bylo 22 stupňů. Zdroj: AutemBezpečně.cz

Nejlépe topí: Mercedes - Benz SLS AMG, Mercedes - Benz E 500 Coupé, Volvo S60 D5, Mazda 3 2.0 DSI, BMW X5 xDrive30d....

Nejhůře topí: Toyota Auris 1.8 HSD, Mitsubishi i-MiEV, Škoda Fabia kombi 1.6 TDI, Peugeot 807 HDi FAP 165, Mercedes Viano 2.2 CDI, VW Sharan 2.0 TDI Bluemotion... 

Foto: redakce