Targa RENAULT WIND GORDINI...

03.02.2011 08:47

Na jaře loňského roku jsem fotil v Ženevě malý Wind automobilky Renault a netušil, že téměř do roka a dne, tady bude stát ve verzi Gordini. Sportovní logo Gordini vytáhla z šuplíku francouzská značka v roce 2009 a hned uvedla Twingo Gordini RS, o rok později následovalo v téže úpravě větší Clio a na podzim loňského roku, civilnější a levnější (bez RS) Twingo Gordini s 1.2 TCe nebo s motorem 1.5 dCi. Ten však v autíčku působí velmi úsměvně. Wind vlastně vychází právě z Twinga a má při bočním pohledu na sobě podle mého hodně plechu, ale sportovní švih mu rozhodně nechybí. Ač je označován často jako kabrio, má jen malý díl střechy, jenž se během pár sekund elektricky schová do kufru. Abych byl přesný, příjde-li deštík, za 12 s máte střechu nad hlavou. Jinak za sedadly je oblouk vybavený pevným sklem, proto je vůz označován spávně jako Targa. Převlečené Twingo s větrem ve vlasech má slušný zavazadelník. I když je střecha dole, vejde se tam nákup o objemu 270 l. Nejlevnější motorizaci tvoří u modelu Wind přeplňovaná 1.2 TCe / 100 k / 152 Nm s průměrnou spotřebou 7.5 l Naturalu. Doporučuji ovšem silnější jednotku 1.6 98 kw / 160 Nm se zrychlením z nuly na sto kilometrů za 9.2 s, tedy alespoň pokud se auta nehodláte brzy zbavit. Jak se budou chovat současné malé objemy s turbem za pět let, tak na to raději nechci pomyslet. Objem ničím nenahradíš, tak pravil klasik. Renault Wind je i přes cenu 399.900 korun (1.2 TCe) a 449.900 korun (1.6) asi nejlevnějším otevřeným vozem na trhu. Renault WIND Gordini si světovou premiéru odbude za měsíc v Ženevě, kde patrně automobilka odtajní i cenu malého sporťáčku. Jak mu to sekne, posuďte sami...

Foto: Renault