Suzuki IGNIS a SWIFT 1.2 DualJet 2020 jako mild-hybridy..!

07.11.2019 08:59

S evropskými emisemi se šikovně popasovala japonská automobilka Suzuki. Přitom tohle řešení není nijak nákladné. Celá elektrická soustava váží přibližně 10 kg. Základem mild hybridního systému SHVS je lehký a kompaktní startér-generátor, jenž pomáhá benzinovému čtyřválci 1.2 DualJet při rozjezdu a akceleraci.

Rekuperací energie při brzdění vyrábí jednotka ISG (integrovaný startér-generátor) elektřinu do zásoby a ukládá ji do lithium-iontového akumulátoru. Takto získanou energii pak auto využívá pro napájení elektrických spotřebičů při stání s vypnutým motorem nebo pro pohon elektromotoru v případě nutnosti dosáhnout rychlejší akcelerace.

Při jízdě ustálenou rychlostí generátor dobíjí baterie, jen pokud je to nezbytně nutné. Jinak je v zájmu snížení spotřeby benzinu od motoru odpojen. ISG přitom disponuje výkonem téměř 4 koní a dosahuje točivého momentu až 50 Nm. Díky těmto parametrům výrazně pomáhá při zrychlení z nízkých otáček, kdy se benzinová jednotka teprve rozbíhá.

 

Kompaktní akumulátor pracuje se stejným napětím 12 V jako zbytek elektroinstalace ve voze. Má kapacitu 3 Ah a je umístěn pod sedadlem řidiče, tedy blízko těžiště vozu a v místě, kde neomezuje vnitřní prostor.

Suzuki uvádí, že u modelu Ignis ve variantě s pohonem všech kol se zrychlení z 0 na 100 km/h, díky zavedení mild hybridní technologie, zlepšilo o 0.4 sekundy a kombinovaná spotřeba klesla o více než půl litru, tedy z 5.2 na 4.6 l/100 km.

Půllitrová úspora platí rovněž u většího Swiftu SHVS. S pohonem předních kol vykazuje v městském cyklu spotřebu od 4.6 l/100 km, mimo město od 3.9 l/100 km a průměrnou spotřebu od 4.1 l/100 km. Oba modely jsou nabízeny také ve verzích 4x4.

A ptáte se kolik to všechno stojí? Ignis s mild-hybridní technologií přijde na 252 tisíc korun. Verze Ignis Premium 4x4 AllGrip navzdory lepší technice a rozšíření výbavy o LEDkové světlomety zdražila jen o 1.200 korun a vychází na 328.900,- Kč.

Větší Suzuki Swift 1.2 DuelJet Hybrid s výkonem 90 koní stojí po modernizaci od 269.900 korun. Vrcholné provedení Elegance 4x4 AllGrip vychází na necelých 378 tisíc a je dokonce o 14.400 korun levnější než dobíhající provedení. Počátkem příštího roku přejdou na hybridní systém také obě SUV Vitara a S-Cross. Jirka Hyner

 Zdroj a foto: Newspress a Suzuki