SUV FORD KUGA 2.0 TDCi AWD Vignale: Mrazivé testování v okolí města automobilů..!
Dokonalé jízdní vlastnosti, prostor, pohodlí, řada bezpečnostních prvků, luxus a atraktivní design. To jsou hlavní vlastnosti testovaného SUV v provedení Vignale.
Ford Kuga sice nemá tři řady sedadel, ale prostoru v kabině má doslova na rozdávání a to ve všech směrech. Nejprve jsem si našel místo za volantem, upravil sedadlo i naladil audio Sony s devíti reproduktory. Hraje bez výhrad, navíc zde nechybí nejnovější technologie včetně systému Sync3 s hlasovým ovládáním v češtině a 3D navigace.
Interiér působí luxusně. V kůži je dokonce i palubní deska. Líbí se mi ambientní osvětlení interiéru. Ford hraje na notu zimní pohody řidiče už řadu let, tedy samozřejmostí je vyhřívané čelní sklo, trysky ostřikovačů, volant i přední sedadla. Prostornost ještě umocňuje skleněná otevírací střecha s roletkou.
Potěšil mě užitečný pomocník, respektive systém schopný číst dopravní značky včetně omezení rychlosti a zákazu předjíždění. Zobrazují se na displeji a mnohdy mohou ušetřit peníze za pokuty. Za dobrou věc považuji i systém prevence nárazu, jenž ve městě při rychlosti do 50 km/h umí v nouzi samočinně brzdit.
A kam jsem tentokráte vyrazil? Do kopřivnického muzea Oldtimer, o kterém mi nedávno vyprávěl kamarád. Venku bylo mrazivo, ovšem v kabině naopak velmi příjemně. Dvouspojková 6st. převodovka PowerShift řadila naprosto dokonale, chvilku jsem si pohrál s pádly pod volantem, ale pak už jsem nechal automat pracovat samostatně.
Při parkování mi asistovala nejen čidla, ale rovněž zadní kamera. Vadil mi jen nižší posez za volantem. Překvapil mě naopak solidní výhled vzad přes většinou nepříjemné C sloupky konkurentů. Palubní počítač zatím ukazoval spotřebu 7.9 litrů nafty na 100 kilometrů.
Kladně hodnotím chování podvozku s pohonem všech kol AWD, při přejezdu špatně zapuštěných kanálových vík, mi přišel ještě o malinko lepší, než v případě Mazdy CX-5. Čelní sklo má v sobě akustickou fólii, při jízdě tak tlumí okolní hluk.
A co motorizace? Dieslový dvoulitr TDCi disponoval výkonem 180 koní a 400 Nm točivého momentu. Souznění s převodovkou je výborné a při předjíždění se mi líbila dostatečná rezerva pod plynovým pedálem.
Díky kopřivnickému testování jsem byl nakonec odměněn pohledem na krásné motorky a auta. V soukromém muzeu mají řadu atraktivních exponátů i Ford T z roku 1913. Automobil, kterým Henry Ford prakticky motorizoval svět.
Co říci závěrem po víkendu? Nejnovější Ford Kuga se chová na českém trhu díky minimální reklamě nenápadně, ovšem je dobré vědět, že jezdí náramně. Palubní počítač se mi po třech dnech ustálil pod hranicí sedmi litrů, což je v mrazivém počasí velmi příjemný údaj. Zmínit musím parádni osmnáctipalcová kola a dvě výfukové koncovky, vypadají skvěle.
Testovaná čtyřkolka Ford Kuga Vignale stojí něco málo přes milion korun, ovšem i základní benzinová dvoukolka se čtyřválcovou jednotkou 1.5 EcoBoost za necelých 500 tisíc korun jako holátko rozhodně nevypadá. Méně náročného motoristu, jenž touží po "esúvéčku" za rozumné peníze patrně uspokojí. Jirka Hyner