SUBARU IMPREZA s novou cenou...

07.01.2011 08:54

Jediné opravdové čtyřkolky, tak říkám vozům Subaru se stálým pohonem všech kol. Pravdou je, že jsem s modely japonské automobilky uskutečnil několik testů, a ten s poslední Imprezou byl mimořádně vydařený. Dobrou zprávou pro všechny zájemce je snížení ceny. Impreza 1.5 / 107 koní s točákem 142 Nm a průměrnou spotřebou 7.6 l Naturalu, stojí včetně DPH nově 480 tisíc. Pětidvéřový hatchback v provedení Activ nabízí 6 airbagů, systém VDC, ABS s rozdělovačem brzdných tlaků, kontrolu trakce kol, asistent pro rozjezd do kopce, el.paket pro vnější zrcátka a všechna okna, audio s CD a MP3, manuální klimatizaci i dálkově ovládaný centrál. Prostě vše, co ke spokojené jízdě, třeba i v lehkém terénu potřebujete. Tohle auto se prostě v mnoha situacích chová lépe, než některá esúvéčka. Stálý pohon všech kol je znát i při průjezdu zatáček, tam kde už všichni brzdí, vy pokračujete s lehkou nohou a v pohodě dále. Zvláště na mokru a na sněhu jsem ocenil jistý podovzek a systém 4x4. Snad jen menší zavazadelník s objemem 300 l, může být malou vadou na kráse. Impreza 2.0 R 110 kW / 196 Nm, stojí nově  510 tisíc. S automatem 550 tisíc. Škoda, že velmi tichý, kultivovaný a úsporný dvoulitrový diesel si nechá japonská značka draze zaplatit, přijde na 650.000 Kč. Výbava Comfort přidává xenony s tlakovými ostřikovači, audio s 10 reproduktory, vyhřívané přední sedačky, aut. klimatizaci a další doplňky. Cena se potom pohybuje podle motorizace, od 550 do 590 tisíc. A něco pro fajnšmekry! Sportovní zbraň Subaru WRX STI / 221 kW, pořídíte za 1.060.000 korun, za sedan se připlácí 20 tisíc. Model Subaru Impreza XV, který vidíte na snímku, je nejnovějším přírůstkem do rodiny se stálým pohonem všech kol, příjde naše konto na 560 tisíc. Byl představen na loňském jarním autosalonu v Ženevě.

Foto: redakce