Studie HURACÁN STERRATO V10: Lamborghini s výkonem 640 koní pro jízdu v terénu..!

05.06.2019 16:10

Automobilka Lamborghini zkoumá výhled do budoucnosti netradičním konceptem. Sterrato vychází ze super sportovní zdatnosti modelu Huracán V10 a čerpá terénní zkušeností SUV Urus Super.

Studie využívá z modelu Huracán EVO nepřeplňovanou jednotkou 5.2-litru o výkonu 640 koní a točivým momentem 601 Nm. Technologie LDVI (Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata) s prediktivní logikou ovládá systémy Sterrata včetně pohonu všech kol, řízení, upraveného zavěšení a vektorování točivého momentu, což řidiči zajišťuje perfektní jízdní dynamiku. Natáčení zadních kol přitom zůstalo.

Speciálně navržený interiér odráží sportovní charakter vozu jehož součástí je nový lehký titanový ochranný rám, inovativní karbonová sedadla, čtyřbodové bezpečnostní pásy nebo hliníkové podlahové panely.

Podvozek pro nezpevněné cesty je zvýšený o 47 mm na výsledných 182 milimetrů. Auto je postaveno na dvacetipalcových kolech. Lepší průchod přes nerovnosti zajišťují nové nárazníky s plechy pod motorem. A nejde o žádné plastové rádoby ochrany. Jsou to skutečné hliníkové plechy přichycené přímo ke konstrukci vozu. Vzadu je "šusplech" ještě navíc vyztužen hliníkovými vzpěrami.

Karoserie je rozšířená karbonovými nástavci blatníků, protože rozchod kol je zvětšen o 30 mm. Karbonové jsou i další díly, jako vstupy vzduchu k motoru či prahy. Zajímavé je umístění doplňkových LED světel na přední masce nebo na střeše, kde je lišta uchycená na klasických střešních nosičích.

Lamborghini Huracán Sterrato je zatím neprodejný kus a nepůjde do výroby. Ovšem pokud bude o auto zájem, nic nemusí být nemožné. Přitom nejde o prvního "terénního" sportovce s logem Lamborghini. Testovací pilot automobilky Bob Vallace upravil v roce 1973 model Jarama. O rok později potom Urraco velmi podobným způsobem. V obou případech vznikl vždy jen jeden vůz. Jirka Hyner

 Zdroj a foto: Newspressusa