Sportovní hybrid Toyoty na Nurburgringu...
V rámci 39. ročníku tradičního 24hodinového závodu na německém okruhu Nurburgring (23.6. - 26.6. 2011) představuje veřejnosti japonská Toyota Motor Corporation - hybridní studii GRMN SPORTS HYBRID Concept II (GAZOO RacingOne vyladěný MN2). Pohledné cabrio využívá hybridní pohon, tedy zážehový motor v kombinaci s elektromotorem. Jak velí sportovní geny vozu, jednotka je pro lepší těžiště uložena uprostřed. GRMN SPORTS HYBRID Concept II je vlastně aktualizovaná verze studie sportovního auta představená na autosalonu v Tokiu 2010. Pokročilý design a vylepšený sportovně hybridní systém AWD, to jsou věci, na kterých si dali inženýři opravdu záležet. Benzínový motor pohání zadní kola. Jeho umístění uprostřed zajišťuje dokonalé ovládání auta a řidiči poskytuje silnější zážitek z jízdy i větší stabilitu vozu. Se staženou střechou v elektrickém režimu to bude opravdu příjemný a silný zážitek. Již v roce 1997 uvedla společnost TMC na trh první sériově vyráběný hybrid na světě model Toyota Prius. Od té doby zajišťuje vývoj v oblasti využití hybridních technologií nejen u běžných automobilů, ale také u závodních speciálů. GRMN SPORTS HYBRID Concept II je jejich dalším počinem.
Sporťák je dlouhý 435 cm, široký 189 a vysoký 120 centimetrů. Rozvor náprav činí 257.5 cm. Váží méně než 1.500 kg. Motor 2GR-FXE má objem 3.456 ccm a disponuje výkonem 249 koní až 299 koní (v módu maximální výkon). Maximálku výrobce neuvádí, ale jak napovídá výkon a váha sportovního stroje, bude patrně atakovat 300 km v hodině. Vůz obouvá 19 palcové pneu vpředu o rozměru 225/40R, vzadu 255/35R. Foto: Toyota