ŠKODA OCTAVIA COMBI 1.6 TDI: Neuvěřitelná spotřeba 3.7 l na sto kilometrů..!

03.07.2013 18:52

Přiznám se, že nová Octavia třetí generace je z mého pohledu prozatím nejúspornějším vozem, jenž jsem kdy testoval. Průměrná spotřeba 3.7 l/100km je prostě úžasná a z pohledu řidiče živnostníka šetřícího každou korunu je velkým přínosem.

 

 

Můj první dojem z nové, velmi svébytné škodovky byl přitom vcelku rozpačitý. Dobíhající druhá modernizovaná řada se mi líbila více. Přitom sesterský Rapid je designově velmi vydařený a vypovídá o tom ocenění RED DOT Award. Naše automobilka, ale kombíky umí a opět je o tom praktičtější varianta důkazem. Je líbivější než liftback.

 

 

Květnová novinka má opět jeden primát, v nižší střední třídě momentálně nenajdete prostornější vůz. Po úvodních pocitech usedám za volant a s velkým očekáváním se vydávám zdolávat první víkendové kilometry. Dobře padnoucí volant, precizní odezva řízení a absolutně přesná převodovka, bohužel jen s pěti rychlostními stupni.

 

 

Nerovnosti nejsou problémem, ač je nastavení podvozku na škodovku tužší. Auto skvěle zatáčí a začínám si všímat chytrých vychytávek. Ledka ve vnějším zpětném zrcátku mi potvrzuje, že při odbočování blinkry opravdu blikají. Před loketní opěrkou je dvojitý držák na nápoje. A co jízda? Absenci zadní víceprvkové nápravy není nijak cítit, a každý majitel ocení její minimální údržbu. Ucítíte ji jen při jízdě s prázdným vozem a na hodně rozbité cestě při ostrém průjezdu zatáčky, jinak pohoda.

 

 

Průměrná spotřeba, jenž vidíte na obrázku je opravdu skutečná. Při návratu z Beskyd mi dokonce palubní počítač ukazoval 3.3 litru, pár desetin mi zase naskákalo ve městě na semaforech. Ale vrátím se opět do interiéru. Kabina má opravdu prostoru na rozdávání, nemluvě o mohutném zavazadelníku. Rozvor náprav činí 2.686 a délka vozu 4.659 mm.

 

 

Pokud uvažujete o koupi, tak dieslová 1.6 TDI dokáže jezdit svižně, výkon 77 kw s točivý moment 250 Nm bude běžnému uživateli patrně stačit. Co dodat, udávaná průměrná spotřeba výrobcem je opravdu reálná. Chce to jen jezdit “hlavou” a s lehkou nohou.

 

 

Živnostníci a podnikatelé ocení výhodné fleetové slevy prodejců, pro soukromé osoby bude cena testovaného vozu 561.000 asi hodně vysoká. Pro koupi na druhou stranu hovoří vysoká zůstatková hodnota vozu po třech letech provozu a najetých 90.000 kilometrech, činí v Česku asi 45 procent. S benzínovou motorizací 1.2 TSI 63kW začíná nová generace Škody Octavia Combi na ceně 364.900 korun. Jirka Hyner

 

 ___________________________________________________________________________________

 Foto: redakce