ŠKODA KODIAQ 2.0 TDI 4x4: S medvědem za Lopraisem..!

26.02.2017 15:38

Kategorie SUV je nejrychleji rostoucí třídou automobilů na světě. Proto není divu, že naše Škoda rozšiřuje nabídku o většího bratra Yetiho. Inspirací automobilky pro model Kodiaq se stal majestátný medvěd žijící nedaleko Aljašky.

Tak se na něj pojďme podívat. Usedám za volant, který mi padl pěkně do rukou. Už jenom naladit rádio Helax a palubní počítač. Vyrážím směr můj "beskydský trojúhelník," tam se určitě neztratím. Sluníčko občas vykoukne přes mraky a silnice jsou suché, cesta do Frenštátu tak rychle ubíhá.

Kabina je opravdu prostorná, koukám vedle sebe a ještě si zvedám stavitelnou loketní opěrku. Ta je hodně příjemná. Venku fouká slušně vítr, ale s "medvědem" to nic nedělá. Pěkně si to po silnici uhání.

Blíží se Příbor, rodiště Sigmunda Freuda, poté vjíždím na úvodní zatáčkovou pasáž mého obvyklého testu. Sedmistupňové DSG paradně podřazuje, brzdy zde nepoužívám, abych poznal jak auto sedí. Kodiaq drží stopu skvěle, podvozkově mi hodně připomíná Mazdu CX-5. Neskutečně filtruje nerovnosti včetně těch příčných, přejíždět koleje pro něj bylo doslova radostí. Níže si všimněte držáku multimédií na zadní straně opěrky.

Sluníčko se teď opřelo do kapličky s budíky, bílá písmenka otáčkoměru a tachomertu se mi malinko začala ztrácet. Taky mohla být klidně černá. Ovšem ve Frenštátě se najednou zatahuje a začíná sněžit. To už pod údají prosvítá zelená a všechny číslice jsou najednou lépe vidět.

Překvapím nakonec kluky od Lopraisů? Určitě, štěstí jsem měl i na Aleše, tak jsme společně chodili kolem auta a hodnotili. Říkám mu, posaď se, mrkni kolem sebe, kolik je v kabině místa. Usedá nejprve dozadu a potom za volant. Uznání designu nové škodovky padlo i z jeho úst. Je prostě povedený!

A co se mi na Kodiaqu líbilo? Na levé části volantu má člověk ovládání rádia i tempomatu, na pravé si zase pěkně roluju palubní počítač. Koukám na spotřebu 6.9 nafty na sto kilometrů.

Na to, že jezdím z vesnice do města a dálnice je daleko, vypadá údaj bezvadně. Krouťák 340 Nm a výkon motoru 110 kW působí tak akorát. Vždyť auto váží téměř 2.5 tuny.

Zavazadelník je opravdu mega, pokud necháte třetí řadu sedadel zapuštěnou, pojme dokonce 720 litrů.

Do terénu jsem nevyrazil, protože běžný vzorek bych zalepil a bylo by to více bláta, než užitku. A tu štěrkovou polňačku, kterou jsem Kodiaqa asi tři kilometry protáhl, auto zvládlo na jedničku.

Praktická je couvací kamera i hlavní LED světlomety, ale SUV mělo taky adaptivní podvozek s off-road funkcí. Chvilku jsem si ho užil. Níže vidíte, že byl Kodiaq vybaven taky přídavným topením s dálkovým ovladačem. Zmínit musím skvělý zvuk "Made in Canton."

Testovaný vůz byl v nejvyšší výbavě Style, o kterou je momentálně největší zájem. Cena se v tomto případě včetně převodovky DSG, 19-ti palcových kol a dalších vychytávek vyhoupla přes 1.120.000 korun. Škoda Kodiaq s dvoulitrovým dieselem a rozumnou výbavou Ambition vychází na 776 tisíc korun. Novinka mě příjemně překvapila kvalitním zpracováním i jízdními vlastnostmi. Jirka Hyner

 Foto: Redakce