ŠKODA FABIA 1.2 TSI 66 kW: Víkend s novou generací...

08.12.2014 08:58

Nová Fabia právě prošla redakčním testem, ptáte se jak dopadla..? Hned v úvodu musím zmínit, že auto mělo pod kapotou přeplňovanou 1.2 TSI s výkonem 90 koní. Značka odkazuje design na studii VisionC a čerpá inspiraci ze závodního rallye speciálu Fabia Super 2000. Karoserie je mimořádně vydařeným dílem Jozefa Kabaně.

 

 

 

Podívejme se nejprve na rozdíly s předešlou generací. Nová Fabia je nižší, širší, delší a zvětšil se také zavazadelník. Jsou zde použity nové nebo optimalizované motory. Auto nabízí vyspělé technologie a je vůbec prvním vozem značky Škoda, jenž umožňuje propojit automobil s chytrým telefonem díky systému MirrorLink.

 

 

Za volantem jsem se cítil velmi dobře. Padl mi ihned do rukou a příjemným inovačním prvkem bylo startovací tlačítko. Kabina je solidně odhlučněná a řazení pracuje velmi přesně. Motor jde ochotně za plynem už od nízkých otáček. Točivý moment 160 Nm od 1.400 ot./min je toho důkazem. 

 

 

Pochvalu si zaslouží vkusná palubní deska a centrální dotekový displej. Auto nebylo vybaveno navigací, a tak se mi zde nezobrazovaly její údaje. Ovládání je však intuitivní a palubní počítač se spotřebou můžete ovládat na volantu. 

 

 

Auto mělo syrový motor a najeto jen pár kilometrů. Chvilku mi trvalo, než jsem se dostal na spotřebu mezi 6 a 7 litry. Během soboty mi počítač ukazoval 5.7 litru Naturalu, v neděli potom již 5.2 litru. Konečně, na snímcích se můžete přesvědčit.

 

 

 

Podvozek u nové "Fabky" se chová naprosto skvěle a dobře tlumil i příčné nerovnosti. Sedí při průjezdu ostrých zatáček, a můj beskydský úsek zvládl vůz velmi dobře. Jen při sportovní jízdě si musí člověk uvědomit, že vzadu nemá víceprvkovou nápravu. Konečně Fabia startuje na ceně necelých 235 tisíc korun. Ve své třídě malých aut nemá téměř konkurenta.

 

 

Při výhledu vzad mi vadilo úzké, vnitřní zpětné zrcátko, zrovna tady bych si jako nový majitel koupil větší panoramatické, protože mi oči jezdily pořád nahoru a dolů. Ovšem líbila se mi sedadla, jsou pohodlná s dostatečným bočním vedením těla. Snad jen vzadu jsem čekal více místa. Je to zde pro dva dospělé a dítě uprostřed. Materiály v kabině působí kvalitním dojmem. 

 

 

Zmínit musím zavazadelník, který narostl co se týká objemu. Nyní má 330 litrů. Po sklopení zadních sedadel získáte 1.150 litrů. Praktický je síťový program, a pakliže máte místo rezervy lepící sadu s kompresorem, získáte pod dnem kufru ještě další prostor.

 

 

Doporučuji Fabii 1.2 TSI 66 kW ve výbavě Ambition za 282.900 korun. Za příplatek 5 tisíc dostanete klimatizaci, malý kožený paket a palubku Piano černá, za další 3 tisícovky přední středovou opěrku.

 

 

Škoda udělala s novou generací Fabie velký pokrok nejen využitím nejnovějších technologií, ale hlavně jízdními vlastnostmi a komfortem v kabině. Zvětšil se totiž rozvor i rozchod náprav. Během ledna se začne vedle hatchbacku prodávat verze kombi, která stojí o 10 tisíc korun více. Jirka Hyner