ŠKODA FABIA 1.0 MPI 79 koní 2021: Čtvrtá generace to bude mít s tímto motorem a cenou 329.900 korun na českém trhu hodně těžké, podívejme se na konkurenci (VIDEO)..!

05.05.2021 12:40

Včera večer byla v pražském centru DOX představena ve světové online premiéře nejnovější Fabia. Je postavena na platformě, kterou využívá delší dobu sesterská Scala, ale i koncernové VW Polo a Seat Ibiza.

O úspěšnosti už nejen na českém trhu hovoří cena. Britové přestávají aktuálně mluvit o výhodách škodovek, protože zdražily. Také na ostrovech se dostala do objektu zájmu obyčejných motoristů Dacia.

Fanoušek značky Škoda nebude cenu řešit, ale s tímto slaboučkým motůrkem o výkonu 79 koní a točivým momentem 95 Nm je to ostuda pod kapotou. Jde o hodnoty spíše pro solidní motocykl. Za silnější přeplňovanný tříválec 1.0 TSI 95 koní si řekne naše automobilka ve stupni Ambition minimálně 349.900 korun. Nově se však vrátil do nabídky pro fajšmekry čtyřválec 1.5 TSI 150 koní. Tady o ceně nebudu raději ani polemizovat.

Kdo tedy tvoří podle mého největší konkurenci Škodě Fabia čtvrté generace? Když pominu flotilovou firemní klientelu, soukromé zákazníky patrně osloví Hyundai i20, jenž startuje se čtyřválcovou jednotkou 1.2litru 16V o výkonu 84 koní s točákem 118 Nm.

Ve specifikaci Comfort za 299.990 nabídne solidní výbavu a rozvor náprav 2.580 mm, který vypovídá o prostornosti kabiny. Zavazadelník má kapacitu 350 litrů. Příjemným bonusem je 5letá záruka bez omezení najetých kilometrů.

Dalším modelem, o kterém je dobré uvažovat při hodnocení poměru cena, užitná hodnota, je nová Dacia Sandero. Pro hovoří inovativní platforma s rozvorem 2.604 milimetrů. Kufr pojme 328 litrů.

Hlavním parametrem je však pěkně zpracovaný interiér, přeplňovaný litrový tříválec s výkonem 90 koní a točivým momentem 160 Nm. Ještě lepší údaj nabízí jednotka 1.0 TCe LPG, řidiči poskytne 100 koní a 170 Nm. Kilometr jízdy vás vyjde potom na 1 korunu. Výbava Comfort včetně dotykového displeje a povedeného infotainmentu vychází na 314.900 korun.

Pohodářům doporučuji Citroën C3 nejen pro pohodlí a prostornou kabinu. Při loňském testu mě dostala základní motorizace 1.2litru. Tříválec bez turba s výkonem 83 koní disponuje točákem 118 Nm a jezdil jsem za 5.5 až 5.8 litrů Naturalu.

Rozvor náprav činí 2.539 mm a zavazadelník pojme 300 litrů. Nejvyšší výbava Shine s velkým displejem, loketní opěrkou, parkovacími senzory i 16palcovými hliníkovými koly vychází na 339.900 korun. Nižší Feel Pack stojí 309.900 korun.

Přiznám se, že jsem uvažoval koupit si novou Škodu Fabia jako pracovní auto, ale po včerejším zveřejnění ceníku jsem tuhle variantu ihned zrušil. I když se mi auto líbí, dívat se teď budu po jiných vozech. Na závěr si můžeme porovnat trojkovou Fabii s tou nejnovější na videu. Jirka Hyner

 Zdroj a foto: Škoda Auto a Newspress