Sedan SUZUKI KIZASHI 4WD, sportovec tělem i duší...

06.01.2011 11:42

Se vstupem do střední třídy se japonská značka vyrovnala až překvapivě velmi dobře. Suzuki auta umí, dokazují to modely Vitara, SX4, Ignis i Swift. S Kizashi automobilka zacílila na klientelu, která hledá hbitou a přitom pohodlnou čtyřkolku. Při vývoji promítla zkušenosti s Jimmym a Vitarou. Esúvéčky, jenž jsou na čtyřech kolech jako doma. Výsledný produkt, sedan s pohonem čtyř kol, mě doslova překvapil. Ale postupně. Nejprve se podívejme do kabiny....

Kožený věnec volantu se drží velmi dobře a všechny ovládací prvky jsou rozmístěny tak, že nemusíte po ničem pátrat přes nějaké složité menu. Multifunkční volant nemá chybu. Malinko mi vadily malé číslice na tachometru. Jinak, krátká šaltrpáka sedí v ruce parádně. No, imitaci hliníku bych v tomto případě, určitě nahradil opravdovým kovem. V sededlech problém nevidím, mají dobré boční vedení. Někomu může vadit kůže, mi vyhovuje. Ve výbavě vozu je mimo kompletního el.paketu pro všechna okna a zrcátka i elektrický šíbr. Příjemně je umístěna loketní opěrka. A co místo vzadu? Posuďte sami...

Suzuki Kizashi má na délku 465, šířku 182 a na výšku 147 centimetrů. Rozvor náprav je 270 cm. Co by to bylo za našince, kdyby se nepodíval do zavazadelníku. Má slušných 461 l. Sklopením dělených sedadel zvětšíte prostor pro přepravu, třeba koberce nebo lyží. Tak, ještě mrkněte do kufru a jedeme, testovat..

Usedám za volant a seřizuji si ho tak, aby byly paže mírně pokrčené. V elektrice je tady i sedačka, tedy doupravím a mačkám startovací tlačítko (klíč mám v kapse). Jednotka 2.4 VVT pěkně vrní, hezký zvuk. Jinak výkonově má 131 kW / 230 Nm. Ještě ladím Helax a frčíme! Je tady převodovka CVT s možností řadit i pádly pod volantem. Hm....žádná prodleva, pracuje ukázkově a plynulé. Srovnání snese klidně i s bavoráckým automatem. Řízení je velmi přesné, točím volantem sem, tam. Rychlá odezva. Prostě teď vím, co si můžu dovolit. Ještě zapínám tlačítkem vlevo na palubce pohon 4x4. Všude kolem, je přeci jenom plno sněhu a ledu. Ve vyšších otáčkách si motor chrochtá blahem (vrchol 230 Nm je v 6.500 ot / min). Koukám, palubní počítač mi ukazuje nějakých 9.9 l Naturalu. Výrobce zde uvádí kombinovanou spotřebu 8.5 l. S lehkou nohou, proč ne. V létě bez zapnutého pohonu 4x4, možná ještě méně. Když si vzpomenu na Octávku 1.6, se kterou se kluci ve čtyřech, při cestě za lyžováním do Francie nedostali pod 11 litrů, je to spotřeba opravdu královská. Teď si prověříme, jak filtruje podvozek nerovnosti. Mířím na železniční přejezd....Jo, dobrý! Na to, že auto jede na 18 palcových elektronech. Snad bych to ani nepoznal. Kilometry a zimní krajina klidně ubíhají. Uvnitř je přitom příjemně a audio s precizním zvukem mi občas dokresluje atmosféru testování. Víte co, na chvilku zastavím a udělám pár fotek. Brrr, teploměr mi ukazuje vnějších - 9! Co už, snad nezmrznu...

 

Co řící závěrem? Mé první seznámení s autem proběhlo loni v expozici Suzuki na autosalonu v Ženevě. To jsem ještě netušil, že testování a vlastnosti vozu mě tak překvapí. Tedy, auto mi nabídlo rozhodně více, než jsem čekal. U nás je v prodeji pouze provedení Sport 2.4 VVT se 7 airbagy, včetně kolenního pro řidiče, koženým interiérem, elektrickým střešním oknem, parkovacími senzory, xenony, automatickou převodovkou CVT, 18 palcovými elektrony, sportovním kitem a dalšími vychytávkami. Model Kizashi 4WD stojí včetně DPH 759 tisíc, dvoukolka se stejnou výbavou 679 tisíc korun. Pokud hledáte spolehlivý a přitom neokoukaný prostorný sedan střední třídy s perfektní výbavou a více než lákavou cenou, račte nastoupit a uvažovat o koupi. Jirka Hyner