S PEUGEOTEM 208 na Hukvaldech...

04.06.2012 16:36

Nová generace Peugeotu 207 získala označení 208 a premiéru si odbyla letos v Ženevě. Nutno říci, že je “dvěstěosmička” po všech stránkách jiná než původní model. Francouzská automobilka často označovaná za novátora přichází s produktem, který potěší nejen řidiče. Už ve Švýcarsku překvapil Peugeot svým přístupem k novým technologiím a důmyslně vyřešeným prostorem pro cestující. Postupně se podíváme do interiéru, na spotřebu i ceny velmi prostorného auta.

Předně, od prvního momentu se mi líbil maličký volant, perfektně zpracovaný interiér i špičkové materiály uvnitř vozu. Evokují prémiovou třídu, ač tam Peugeot nepatří. Líbí se mi také dotekový displey s promyšleným ovládáním nejen audia, ale rovněž palubního počítače i navigace. Jen mi chvilku trvalo, než jsem se dostal k počítači. Pokud hledáte vše intuitivně, tak právě počítač bude tam, kde ho asi nečekáte.

Výrobce zmiňujee v prospektu „opojení smyslů,“ a opravdu, tahle dvě okřídlená slova nemají daleko k realitě. Zcela nový interiér včetně palubky ocení především milovníci nových tvarů, elegantního designu i surfaři po internetu.

"Dvěstěosmička" vypadá, jako kdyby na ní pracoval nejen designér, ale také tuner. Přirovnal bych auto v mnohém k nové bavorácké, ač prémiové jedničce. Jen v superlativech se musím zmínit o sedadlech. Tak dokonalé sedačky včetně špičkového vedení těla nemají ani o třídu výše postavené konkurenční modely.

Redakčním testem tedy prošel Peugeot 208, který dostal v nezávislých testech nově rovněž plný počet pěti hvězdiček. Sliboval jsem jízdní vlastnosti, spotřebu i ceny. Podívejme se na vše postupně. Peugeot má možnost čerpat ze svých rallye aktivit Peugeotu 207 S2000 (jezdí s ním i náš Pavel Valoušek). A zatím, co u konkurenční sériové Fabie sportovní zkušenosti značky na podvozku znát nejsou, Peugeot toho využívá maximálně. Auto drží skvěle stopu asi tak, jako větší konkurent Ford Focus.

Výborný podvozek s jistým řízením a převodovka bez oné, kdysi typické gumové odezvy, taková je realita. Precizní řazení by jen mohlo mít kratší dráhy. A chyběl mi zde šestý převodový stupeň. S ním by se patrně člověk dostal na velmi nízkou spotřebu. Ta moje se u benzínové jedna šestky VTi vyvíjené s BMW pohybovala kolem 7.5 litrů Naturalu. Výrobce uvádí průměrnou spotřebu 5.6 l. Mohu však doporučit slabší jednotku 1.4 VTi s výkonem necelých sta koní, vychází levněji a je velmi pružná.

Mnou testované 5dv. provední 1.6 VTi / 120 koní Allure stojí včetně našlapané výbavy 325 tisíc včetně 16palcových elektronů, dotekové obrazovky, Bluetooth i dalších vychytávek. 1.4 VTI vychází v této luxusní výbavě na 305 tisíc. Nejlevnější 3dv. Peugeot 208 se ovšem dá pořídit již od 235 tisíc korun.

Všem zájemcům o nové auto v segmentu B, doporučuji novinku vyzkoušet, překvapí vás prostorný a inovátorský interiér, bezpečí, pohodlí i skvělé jízdní vlastnosti. Mnou oblíbenou testovací trať v Beskydách auto projelo, jak já říkám, “bez ztráty kytičky“. Podle mého je Peugeot 208 momentálně nejdokonalejším autem v kategorii malých vozů. Jirka Hyner

Foto: redakce