S novou MAZDOU 2 na sněhu...

06.12.2010 15:32

Teprve několik dnů je v prodeji nová Mazda 2, a k mé radosti ji mám na testování. Po letmém pohledu si možná řeknete, v čem je nová? Tedy, přední čelo auta se vzhledově přiblížilo větší Mazdě 3 a dostalo zcela nový nárazník. Vypadá teď mnohem dynamičtěji. A to není zdaleka vše...Dostávám sklápěcí klíče a usedám za volant. Je na něm ovládání audia (vybavenější verze přidává tempomat) a koukám co je zde nového. Hm..přepracována je malinko celá palubka a hlavně středový panel dostal krásný klavírový černý lak kolem audia. Bohužel, ve dne je hůře čitelný displej a leskne se. Přitom by ho stačilo mírně natočit k řidiči. Údaje palubního počítače na pravé straně kapličky s přístroji, je vidět naopak docela slušně....Další novinky jsou oku ukryty a za chvilku je zmíním.

Sedadla jsou velmi pohodlná, seřizuji volant a startuji. Kabina je odhlučněna opravdu maximálně. Motor není téměř slyšet. Vyrážím směr Kopřivnice. Elektrický posilovač EPAS zajišťuje vynikající zpětnou vazbu. Řízení s malou mazdičkou je přímo pohádkové. Manuální pětikvalt je přesný a pracuje na krátkých drahách. Ještě by to chtělo loketní opěrku z vyšší výbavy. V Příboře přejíždím přes železniční přejezd, paráda, ticho v autě a žádné rázy od náprav. A jsme u toho, co mě na inovované Mazdě taky dostalo. Optimalizace zavěšení kol snížila neodpruženou hmotnost a zvýšila jízdní komfort a citlivost ovládání. Tak a hurá! Jedu ještě někam na polní zasněžené cesty. Docela si to užívám....Smyk doleva, horizont a pak doprava a prudce brzdím....Teď  ještě pro vás udělám pár fotek, vystupuji...

Po sněhové exhibici se vracím zpět do Autolarosu. A hodnocení? Mazda 2 se chová při jízdě předvídavě a spiše mám pocit, že sedím ve voze nižší střední třídy. Může za to i poměrně dlouhý rozvor náprav 2490 mm. Benzínová 1.3 MZR / 75 nebo 84 koní má točák nějakých 119 / 121 Nm a s lehkým autíčkem pěkně cvičí. Momentální spotřeba mi na palubním počítači ukazuje mezi 4 a 6 litry Naturalu. Pokud nebude Mazda 2 druhým autem v rodině a budete ji využívat i pro delší cestování s rodinou, doporučuji silnější motorizaci 84 koní, případně 1.5 MZR / 102 k. Ta může být i v kombinaci se čtyřstupňovým automatem. A co prostor v Mazdě? Na zadních sedadlech najdete místa až přakvapivě hodně, tedy na třídu malých vozů. Ve výšce loktů, je auto širší než Škoda Fabia. Zavazadelník má objem 250 l. Mrkněte...

Nová pětidvéřová Mazda dvě 1.3 MZR 75 koní, začíná na necelých 270 tisících. Doporučuji výbavu CE Plus za 306.900 Kč, kterou jsem testoval. Vedle viditelné výbavy, nabízí vyhřívaná a elektricky sklopná vnější zrcátka, čelní, boční i hlavové airbagy, ukazatel vnější teploty, mlhovky a dělená zadní sedadla.

Automobilka připravila možnost další úpravy vozu, třeba karbonovými doplńky, hliníkovými pedály, zadním střešním spoilerem, difuzorem, případně originálním sportovním výfukem. Světové auto roku 2008 Mazda 2, prošlo po třech letech modernizací a jízdními vlastnostmi předběhlo některé modely postavené o třídu výše. Podle mého je momentálně nejlepším vozem v kategorii malých aut. Jirka Hyner