S MAZDOU 3 na zámku...

17.05.2011 08:05

V minulém týdnu jsem dostal k testování Mazdu 3. V tabulkách spolehlivosti se hřeje většinou na výsluní první desítky a tak jsem čekal, jak se bude chovat na silnici. Už po usednutí za volant jsem zjistil, že pracoviště řidiče může být klidně vzorem pro konkurenty. Intuitivní ovládání a vše jak má být. Pravá mírně porkrčená ruka na středové loketní opěrce je přesně v té výši, jako šaltrpáka. Její chod je dokonalý a spolupracuje s motorem jedna báseň. Vyrážím tedy na zámek Kravaře, jenž je znám především díky golfovému areálu.

Citlivé řízení má rychlou odezvu a hydraulický posilovač dávkuje s citem reakci od kol do volantu. Podvozek dostatečně tlumí nerovnosti našich silnic. Mimochodem málem jsem na trase mezi Hlučínem a Opavou napočítal více radarů, než děr v silnici. Teprve teď je začínají silničáři opravovat, zatímco radary u vesniček běží snad nepřetržitě celý rok. Kéž by se tak zarputile starali správci našich silnic o jejich blaho, jako o stále funkční měřiče.

Na zadních sedadlech je dostatek místa a cestovat zde mohou i tři dospělé osoby. Za vše hovoří rozvor náprav 264 cm, který právě ovlivňuje prostornost kabiny. A co zavazadelník? Má sice vyšší hranu, ale nabízí 430 litrů.

 

Pokud pošilháváte po novém voze v nižší střední třídě, doporučuji ještě předtím vyzkoušet vydařenou a skvěle vybavenou Mazdu. "Trojka" patří ve své kategorii rozhodně na špici segmentu a benzínová 1.6 / 105 koní mě překvapila svou chutí po výkonu! Kombinovaná spotřeba 6.5 l Naturalu udávaná výrobcem je reálná. V meziměstském provozu mi palubní počítač ukazoval kolem 7 litrů. Vadilo mi jen oranžové podsvícení přístrojů a displejů, na sluníčku byly hůře čitelné.

 

Tedy pokud si chcete za volantem jízdu opravdu užívat je Mazda 3 CE tím pravým ořechovým! Za cenu necelých 330 tisíc korun dostanete auto se vším všudy. Nechybí zde stabilizace DSC i protiprokluz TCS, 8 airbagů, palubní počítač, audio s MP3, klimatizace, pylový filtr, středová přední konzola s odkládacím boxem a další.

 

Upozornit musím na sportovní provedení GT Edition, kdy za 373 tisíc získáte luxusní výbavu včetně dalších doplňků, jako jsou parkovací asistent, tempomat, Bluetooth, sportovní sedadla, 17 palcová litá kola i metalíza. Mazda patří k nejlépe hodnoceným vozům nejen u našich německých sousedů. V segmentu nižší střední třídy byla za loňský rok jedničkou J.D.Power. Na svém kontě má několik ocenění TUV, Dekra i magazínu Auto Bild. Pro koupi hovoří atraktivní sportovní a nadčasový design. Auto se vyrábí také v provedení sedan, já ovšem preferuji u Mazdy 3 pro svou praktičnost právě pětidvéřový hatchback. Jízda s ním je radostí. Jirka Hyner

Foto: redakce