Prodrive P25 4x4 2023: Limitovaná Impreza využívá pohon všech kol a nejnovější 2.5litrový plochý čtyřválec typu boxer s výkonem přes 400 koní (VIDEO)..!

21.06.2022 15:52

Život ikonického modrého Subaru pokračuje a přináší vzpomínky na mimořádnou éru WRC. Byla to právě Impreza s interním označením 22B, která přinesla výkon soutěžního vozu na běžné silnice. Přepracováním auta s využitím nejnovějších technologií a materiálů vzdává Prodrive P25 poctu svým kořenům. Jen málo co se na otevřené silnici vyrovná jeho výkonu.

Tento čtvrtek 23. června to bude 25 let, co Prodrive debutoval s dvoudveřovou verzí modelu Impreza World Rallye Car (WRC), který silniční vůz inspiroval. Bylo vyrobeno pouze 424 těchto speciálů a postupem času dosáhlo kultovního statusu jako ultimativního modelu se stálým pohonem všech kol a turbem ve své době.

Britská společnost vyrobí pouhých 25 vozů, každý s originálním dvoudveřovým podvozkem Impreza WRX. Jedná se o úplně stejnou platformu, jaká byla použita u první Imprezy WRC, ale nyní se sníženou hmotností, výkonnějším motorem a vylepšenou dynamikou. Díky rozsáhlému použití uhlíkového kompozitu se snížila její hmotnost na méně než 1.200 kg.

Srdcem "P25" je nejnovější 2.5litrový plochý čtyřválec s výkonem přes 400 koní a točivým momentem 600 Nm v kombinaci se šestistupňovou poloautomatickou převodovkou. Ovládání startu odvozeného z WRC a turbo anti-lag znamenají, že Prodrive dosáhne z klidu rychlosti 100 km v hodině za méně než 3.5 sekundy!

Motor byl zcela přepracován a dostal zakázkové vnitřní komponenty včetně nových vložek válců, pístů, ojnic i ventilového rozvodu s proměnným časováním vaček. K dispozici je turbo Garrett s mezichladičem a airboxem. Prodrive využívá závodní výfukový systém Akrapovič z titanu a nerezové oceli. Motor je spřažen se šestistupňovou sekvenční převodovkou se šikmým ozubením a poloautomatickým řazením pomocí pádla na sloupku řízení, které řadí během 80 milisekund.

Výkon je přenášen na všechna čtyři kola prostřednictvím hnacího ústrojí, které má nastavitelný aktivní středový diferenciál a diferenciály s omezenou svorností vpředu i vzadu. Odpružení McPherson bylo zachováno, ale díky hliníkovým sloupkům ho lze vyladit pro odklon a geometrii optimalizovanou pro širší rozchod kol 1.770 mm.

Tlumiče Bilstein jsou nastavitelné pro kompresi i odskok, zatímco pružiny a stabilizátory optimalizují ovladatelnost na asfaltu. O bezpečí se starají brzdiče AP Racing s 380mm odvětrávanými kotouči a šestipístkovými třmeny vpředu a čtyřpístkovými třmeny vzadu (350 mm) s plovoucími zvonky a více možnostmi destiček. Disky kol Prodrive 8.5 x 19 obouvají pneumatiky Bridgestone Potenza 235/35/19, které jsou sladěny s tlumiči.

Modernizován byl rovněž interiér, který znovu vytvořil autentickou kabinu Imprezy z konce 90. let pomocí kombinace kůže, Alcantary a karbonového obložení. P25 je homologován pro čtyři pasažéry. Uvnitř jsou volitelná lehká závodní sedadla s karbonovými dveřními výplněmi a lithium-iontovou baterií. Výrobce nabízí možnost vyjmout zadní sedačky a nechat namontovat částečný bezpečnostní rám.

25 sériových vozů bude vyrobeno v sídle Prodrive v Banbury ve Velké Británii, přičemž první bude zákazníkovi dodán koncem roku. Model P25 bude registrován pro běžný provoz ve Spojeném království a jeho cena činí 460.000 GBP (13.202.900 korun) + DPH.

A ještě něco. Prodrive P25 bude mít svůj debut již tento týden na Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Podívejte se na video prezentaci. Jirka Hyner

 Zdroj a foto: Newspress