PRAGA se vrací aneb návrat zašlé slávy...

30.06.2011 08:58

Novinka závodních okruhů Praga R4, jenž zatím nemá homologaci pro běžný silniční provoz, se poprvé představila během seriálu Dutch Supercar Challenge GT v belgickém Spa. Jeden ze tří nasazených speciálů pilotoval také zpěvák Daniel Landa. Další závod s účastí značky Praga proběhne za čtrnáct dnů o víkendu 16. 7.17. 7. 2011 v belgickém Zolderu. Za návratem Pragy stojí šéf společnosti Praga Export - Petr Ptáček, když na jaře vstoupil majetkově do italské firmy Intrepid vyrábějící motokáry. Prohlásil, že Pragovka má ambice vyrábět sportovní vozy. Nové auto vychází z nedávno představeného slovenského speciálu K1-Attack. Karosérie s využitím karbonu je dílem Itala Riccarda Pelizzata. Vůz má hmotnost přibližně 800 kg a pohání jej osmiválcová jednotka o výkonu 520 koní. Auto využívá šestistupňovou sekvenční převodovku a výkon přenáší na zadní nápravu.

Pragovka proslula produkcí osobních i nákladních vozů mezi dvěma světovými válkami. Vyráběla rovněž motocykly, letadla a dokonce i tanky. V té době byla největším tuzemským výrobcem automobilů. Od 50. let automobilka vyráběla odolný a především armádou používaný náklaďák V3S. V 90. letech přišla s univerzálním nákladním vozem UV80, který se příliš neujal, stejně jako terénní motorky. Věřme, že se současnému závodnímu speciálu Praga R4 podaří prosadit mezi elitu motorsportu, případně alespoň probudit zašlou slávu české značky. Foto: Praga