PORSCHE GT3 Race, CAYENNE a PANAMERA HYBRID: Ve znamení alternativních pohonů...
Německá automobilka Porsche v poslední době překvapuje svým zájmem o alternativní pohony. Na jarním autosalonu ve švýcarské Ženevě se pochlubila mimo jiné historickým veteránem Semper Vivus, vůbec prvním hybridním automobilem na světě, jenž vznikl již v roce 1900.
V červnu 2011 ukáže Porsche v závodě Nürburgring 24h novou podobu hybridního modelu GT3 Race Hybrid. Modifikace 2.0 přichází s některými výraznými optimalizacemi. Byla snížena zejména hmotnost komponent hybridního pohonu. Cílem značky je dosáhnout v závodě stejných výsledků jako s první verzí, ovšem s výrazně nižší spotřebou. Základ tvoří dva elektromotory uložené vpředu, doplňují tak plochý šestiválec 3.8 litru umístěný nad zadní nápravou. Výkon benzínové jednotky je 470 koní, elektromotory dodávají dalších 60 až 75 kW. Piloti závodního speciálu mají navíc k dispozici krátkodobý výkon kolem 200 koní, a to díky elektrickému setrvačníku, jenž se točí až rychlostí 40.000 ot./min. Jedná se o systém Kers, který využívá řada monopostů Formule 1. Hmotnost kompletního hybridního Porsche GT3 Race klesla o padesát kilogramů na rovných 1.300 kg.
Porsche představilo vedle hybridního modelu GT3 R Hybrid, také připravovanou Panameru S Hybrid se šestiválcovou jednotkou 3.0 l, spolupracující s elektromotorem o síle 47 koní. Auto se chlubí průměrnou spotřebou 6.8 l paliva. Panamera, tak bude vedle Cayennu, dalším produkčním vozem Porsche s alternativním pohonem.
Foto: redakce