PEUGEOT 508: francouzský elegán...

28.03.2011 16:42

Neskutečně krásné auto střední třídy znám už něco přes rok. V Ženevě byla totiž loni představena studie modelu Peugeot 508. Ten je nástupcem "Čtyřistasedmičky" a neúspěšného většího sedanu 607. Letošní švýcarský autosalon vlastně odstartoval prodej tohoto designově vydařeného vozu, kterému po všech stránkách rozhodně nechybí elegance. K testování mi bylo zapůjčeno provedení s dvoulitrovým dieslem HDI ve výbavě Activ. Já tak mohl vyrazit na čerstvě napadaném sněhu směr Beskydy.

Hned po usednutí do vozu, mě dostal do všech detailů propracovaný interiér. Multifunkční volant má regulátor rychlosti s omezovačem. Optitronové osvětlení budíků je naprosto úžasné. Líbilo se mi jejich praktické rozmístění v kapličce. Vedle dešťového senzoru a další techniky je zde použit head-up displey, který řidiči ukazuje v zorném poli potřebné údaje. Na snímku jej bohužel zakrývá věnec kůží obšitého volantu.

V interiéru jsou použity hodnotné materiály. Praktická je posuvná středová loketní opěrka. Polokožená sedadla mají dobré vedení těla a patří k příplatkové výbavě, stejně jako parkovací asistent s el.sklopnými vnějšími zrcátky.

Prostoru uvnitř vozu je dostatek, jak se na střední třídu sluší. Stěžovat si asi nebudou ani cestující vzadu. Při delších cestách oceníte síťky na mapy nebo osobní drobnosti na zadní straně předních sedadel. Ale věnujme se zase jízdě. Palubní počítač mi po dvou dnech testování ukazoval průměrnou spotřebu 6.3 l nafty na sto kilometrů. Přitom před zapůjčením na něm bylo 6.9 l. Prostě s lehkou nohou se dá jezdit úsporněji. Jen pochybuji o výrobcem udávané kombinované spotřebě 4.8 l. V laboratoři možná, ale v provozu?

Velmi dobře je odhlučněná kabina. Dvoulitrový diesel takřka neslyšíte. Krouťák 340 Nm a 140 koní zajišťuje bleskový rozjezd. Manuální šestikvalt řadí v pohodě, jen mu chybí opravdová lehkost. Mohla být kratší ručka šaltrpáky nebo hlavice, přebýval mi tam nějaký ten centimetr. Podvozek si umí poradit s našimi děravými silnicemi i příčnými přejezdy a řízení je poměrně citlivé. Trošku mě potrápilo zavírání víka zavazadelníku (502 l). Je totiž velmi lehké, patrně z plastu a zavření madlem a jedním tahem, chce prostě trénink. Jinak se dá zavřít tlakem na hraně víka, ale to si ušpiníte ruku. Koncové lampy se designérům povedly, konzervativnější  tvary novému modelu Peugeotu opravdu sluší.

Ve standardu nabízí Peugeot nebývale bohatou výbavu. Od 8 airbagů přes stabilizaci, inteligentní podporu pohonu kol, protiprokluz, hill asist i dešťový senzor. Jsou zde přední mlhová světla, která vám přisvítí silnici při jízdě do zatáčky. Dále má "508" osvětlené prahy dveří, audio systém se šesticí repráků i el.ovládaná a vyhřívaná vnější zrcátka. Zadní lampy využívají technologii LED. Tak bych mohl pokračovat, přitom vše je ve standardu za symbolických 508 tisíc korun včetně DPH. Vůz má v základu benzínovou 1.6 VTi se 120 koňmi, vyvíjenou s německou značkou BMW. Silnější 1.6 THP má koní 156. Vedle dvoulitru HDI ve třech výkonových parametrech (140 / 165 / 204 k), můžete mít i úspornou 1.6 HDI / 112 k s cenou od 554.900 korun ve výbavě Acces. Následuje Active a Allture. Nejvyšší vybavení poskytuje model GT a odpovídá tomu i cena - 904.900 korun. Automobilka připravila k novému Peugeotu spoustu doplňku, auto si tak můžete vylepšit originálním příslušenstvím.

Nebývale elegantní sedan střední třídy mi zapůjčil zavedený prodejce Peugeot Auto Tichý na Rudné ulici v Ostravě - Vítkovicích. Doporučuji svezení i Vám. Jirka Hyner