PEUGEOT 308 SW 1.6 e-HDI: S Autem roku na cestách...

17.06.2014 10:48

V předvečer letošního autosalonu v Ženevě oznámila porota ankety evropského Auta roku 2014 výsledky a vítězný vůz, tedy Peugeot 308. V tomto případě jsem dostal k testování prodlouženou verzi kombi, kterou francouzská automobilka označuje SW.

Jde o velmi pohledné a elegantní auto s řadou nových technologií a minimalisticky pojatým pracovištěm řidiče. V mimořádně prostorném interiéru jsou využity špičkové materiály. Kombinace těchto pozitivních aspektů proto získala v anketě většinu evropských motoristických novinářů.

Po usednutí do vozu jsem se musel nejprve seznámit s dotekovým displeyem, přes který ovládáte nejen rádio, ale také klimatizaci, palubní počítač i navigaci. Kaplička s přístroji řidiče je posazena, jako by nad malý dobře padnoucí volant. Uprostřed je navíc ještě digitální rychloměr. Nastavil jsem si audio, klimatizaci a vyrazil do Beskyd směr Pustevny.

Dieslová 1.6 HDI spolupracovala s přesným manuálním šestikvaltem. Motor má slušných 115 koní a točivý moment 270 Nm. Jde ochotněji do otáček, než třeba koncernová jednotka od VW, naplno zabírá při nějakých sedmnáctistech otáčkách. Motorizace e-1.6 HDI je vybavena pro maximálně úspornou jízdu systémem start&stop.

Jízda s novým Peugeotem byla zábavná a po návratu z Pusteven mi palubní počítač ukazoval průměrných 5.1 litrů nafty na sto kilometrů. Jde o slušný údaj, když si uvědomím, že jsem jezdil většinou v městském provozu a na dálnici nedošlo. Navíc motor byl ještě syrový, nezajetý. Výrobce udává ve městě průměrných 4.4 litru.

Také musím zmínit, že zavazadelník má 610 litrů, čímž překonává i Škodu Octavii combi. Díky systému Magic Flat sklopíte zadní sedadla do absolutní roviny.

Auto se skvěle ovládá a vše důležité máte pěkně na očích. Řidiči pomáhá nejen stabilizační systém, ale i tradiční parkovací asistent. Potěší kontrola mrtvého úhlu. Snímače v obou náraznících vás prostřednictvím světelné diody ve vnějších zpětných zrcátkách upozorní, třeba na motocykl nebo další vozidlo.

Nejvíce mě potěšil dokonale nastavený podvozek. Jde o zcela novou modulární platformu PSA. Auto se chová úplně jinak než starší generace 308, prostě jedete téměř jako v kolejích a navíc vůz výborně filtruje nerovnosti. Řízení od kol má dobrou odezvu, a když si uvědomím, že jsem jezdil s vozem kombi dlouhým téměř 460 centimetrů, prostě smekám.

Pokud se rozhodujete o koupi rodinného kombi, měli by jste si vyzkoušet Peugeot 308 SW. Nebývá zvykem, aby se porota Auta roku 2014 COTY rozhodla tak jednoznačně. A nečekala to ani samotná automobilka. Rychle musela zajistit kulatá loga ankety a další reklamní snímky.

Pežoťácké kombi 1.6 e-HDI 115 koní ve výbavě Active včetně hliníkových kol vychází s navigací a CD přehrávačem na 481.000 + 12.200 korun, tedy celkem  493.200,- Kč včetně DPH. Slabší dvaadevadesátikoňová 1.6 HDI se stejnou výbavou je za 449.500 + 12.200 korun. Nejlevnější benzínová 1.2 THP 110 koní  vychází na necelých 400 tisíc. Pružná motorizace 1.6 THP 156 koní Active stojí 469.500 korun + 12.200,- Kč za dotekový displey s CD a navigací. Výbava Allure nabízí FULL LEDkové hlavní světlomety, což je v nižší střední třídě unikátní.

K autu nabízí značka bohaté příslušenství. V těchto dnech dostane nový majitel k Peugeotu 308 čtyřletou značkovou záruku a při financování s Peugeot finance nulový úrok. Jirka Hyner

_______________________________________________________________

Foto: redakce