PEUGEOT 308 pro Ženevu...

09.02.2011 16:52

Oficiální premiéra modernizované “Třistaosmičky” se odehraje na chystaném autosalonu v Ženevě. Její omlazený vzhled ozvláštní evropské trhy v kategorii nižší střední třídy. Nový Peugeot 308 je přepracován poměrně výrazně. Vedle modernizovaného vzhledu a upravených pohonných jednotek, nabídne i verzi „Mikrohybrid“ e-HDi s emisemi CO2 pod hranicí 100 g/km. Peugeot 308 se bude muset postavit nástupci nové generace Fordu Focus. Nabídne tak obvyklá karosářská provedení, tedy hatchback, kombi a kabriolet s pevnou skládací střechou. Všechny vozy se vyznačují přepracovanou přídí zapadající do stylistického kabátu nejnovějších modelů značky Peugeot. Maska chladiče je menší a už se tolik “neusmívá,“ z mého pohledu vypadá důstojněji. Přední nárazník zahrnuje světla LED pro denní svícení. K novému vzhledu ladí přepracovaná kapota. Decentních změn doznalo logo Peugeot, dále sériové výbavy i sady litých kol. Interiér je čalouněn novými materiály a objevil jsem zde specifické barevné kombinace. Týká se to především palubní desky a sedadel. Podle Peugeotu mají být omlazené vozy řady 308 v porovnání s těmi stávajícími o 25 kg lehčí. Nová šestnáctipalcová litá kola v závislosti na konkrétním modelu budou obuta do pneumatik, patrně Michelin Energy se sníženým valivým odporem. Všechny pohonné jednotky určené modelové řadě 308 plní emisní normu Euro 5. Novinkou se stává „mikrohybridní“ verze e-HDI. V tomto případě se jedná o čtyřválec 1,6 HDi s filtrem pevných částic a výkonem 112 koní, doplněný šestistupňovou převodovkou s manuálním, nebo automatizovaným řazením (EGC). Místo elektromotoru klasických hybridů si Peugeot 308 e-HDi vystačí jen s regenerativním brzděním a soustavou Start/Stop. Peugeot 308 e-HDi přichází v nastavení na 98 g/km CO2. Inovované vozy řady Peugeot 308 modelový rok 2011 se začnou prodávat během letošního léta. Na podrobnosti si musíme počkat do březnové Ženevy.