Passat z Paříže...
Automobilka Volkswagen vyrobila za 37 let, více než 15 milonů Passatů šesti generací. Na dnešním novinářském dni ve francouzské metropoli, patřila nová generace tohoto vozu střední třídy k nejsledovanějším světovým premiérám. Designérská práce Waltera de Silvy mi připadá vydařenější v případě nové Jetty. Přiznám se, že unifikovaná přední maska mému oku moc nelahodí. Podstatní budou současní majitelé Passatů. Uvidíme s jakou rychlostí, si vymění současný model za nový. Sedmá generace přináší na palubu německého automobilu ještě kvalitnější materiály, spoustu techniky a pod kapotu úspornější motory. Přepracovaná je střední konzola. Na palubce nechybí startovací tlačítko a el.parkovací brzda. Zcela nová jsou sedadla s možností odvětrávání a masážní funkcí. Lepší materiály jsou použity na dveřní panely. Adaptivní tempomat se systémem City Emergency Braking, umí ve městě zamezit srážce a brzdit do rychlosti 30 km/h. Passat dostal i další bezpečnostní systémy, které využívá japonská konkurence již delší dobu. Všechny pracují s pomocí kamer. Základní naftová motorizace 1.6 TDI, má 77 kW/250 Nm a v průměru si řekne o 4.2 l na sto kilometrů. Jednotka 1.4 TSI BlueMotion Technologie s výkonem 90 kW, si podle výrobce bere v kombinovaném provozu 5.8 l Naturalu. Vůz střední třídy má délku 4769 mm, šířku 1820 mm a je vysoký 1474 mm. Passat sedmé evoluční řady, se dostane k zákazníkům běhěm druhé poloviny listopadu.V pavilonu A pařížského výstaviště, prezentuje německá značka z Wolfsburgu vedle zcela přepracovaného Passatu, také další dvě premiéry. Evropskou, luxusního sedanu Phaeton a francouzskou, modelu Touareg. Autosalon v Paříži je otevřen pro veřejnost od sobotního rána.
Foto: omniauto.it