OPEL MERIVA 1.4 16V 100 koní: Nevšední a mimořádně spolehlivé MPV...
Meriva je elegantní, praktický a spolehlivý společník, nejen pro rodiny s dětmi. Má několik ocenění z minulosti, ať už je to “Plus X Award” nebo “Zlatý volant.” Během července získal sympatie německých majitelů, kteří používají daný vůz v průměru dva roky a mají s ním spoustu zkušeností. V procentuálním vyjádření je to téměř 81 procent.
Malé německé MPV je vítězným “Vozidlem s nejvyšší spokojností majitelů v segmentu kompaktních vanů podle J.D. Power Consumer report Satisfaction.“ Vedle zmiňnovaných ocenění bývá Meriva při nákupu v Evropě často favoritem motoristů pro svou praktičnost.
Nemohl jsem přeci odmítnout nabídku zapůjčení, když je auto v Evropě tak úspěšné. Testovaná Meriva měla pod kapotou základní atmosferickou benzínovou 1.4 s výkonem 100 koní, která nedávno prošla optimalizací, získala tak větší výkon a nižší kombinovanou spotřebu 6.1 l/100km.
Základní motorizace na mě působila velmi solidním dojmem. Zvuk motoru mému uchu lahodil, pedál šel ochotně po plynu. Třeba při dynamické jízdě na trojku v kabině nijak neruší a jistý podvozek v zatáčkách drží dobře stopu. Výborně tlumí případné nerovnosti, prostě jedete jako v bavlnce. Vytknout mohu jen pomalejší odezvu řízení, ale není to přeci žádný sporťák. Když si uvědomím, že je to ideální MPV pro rodinu nebo živnostníka za solidní peníze, mohl bych klidně ubrat ze své náročnosti na podvozek, ale není důvod.
Pojďme se mrknout do interiéru. Látkové výplně dveří vypadají pěkně, stejně jako palubka. Měkčené plasty zde chybí, ovšem ty použité jej vlastně imitují. Oceňuji přesný pětistupňový manuál, tempomat, ovládání audia na volantu, dešťový senzor, asistent pro rozjezd do kopce, praktickou středovou konzolu s opěrkou FlexRail a otevírání zadních dveří proti směru jízdy.
Zavazadelník pojme 400 litrů (má dvojité dno) a po sklopení zadních sedaček získáte absolutně rovnou plochu. Přitom stačí u každé ze tří zadních opěrek jen potáhnout za ouško směrem dopředu. To jsou věci, které u Opelu Meriva vyznívají spolu s přátelskou cenou a spolehlivostí pro jednoznačně zvednutý palec.
Zmínit musím opravdu prostornou kabinu díky dlouhému rozvoru náprav, jenž má 2.644 mm. Rozvor pomáhá rovněž výborné stabilitě vozu. Pro představu, rozvor Škody Rapid činí 2.602 mm. Meriva mě velmi překvapila, a to nejen jízdními vlastnostmi, ale také přepravní kapacitou i příjemným pocitem při řízení.
Mnou testované, solidně vybavené auto ve verzi Active stojí 350 tisíc korun. Akční Meriva Enjoy Family nyní vychází na 313.300 korun. Za Merivu “Smile” s klimatizací dáte 269.900 korun. Motor 1.4 Turbo si Opel cení na dalších 22.000 korun. Podnikatelé a živnostnící mohou získat fleetové slevy. Plusem Merivy je rovněž šestiletá záruka, a momentálně při financování s Opel Finance máte možnost získat originální přestavbu na LPG zdarma.
___________________________________________________________________________________
Foto: redakce