Nový Volkswagen Jetta: račte nastoupit...

13.03.2011 13:30

Nový Volkswagen Jetta je plně svébytným modelem a především unifikovaná přední maska ho teď řadí do rodiny VW. Ty časy, kdy to byl pro většinu motoristů jen "Golf s kufrem" jsou konečně pryč. Základní motorizaci tvoří přeplňovaná benzínová 1.2 o výkonu 105 koní. Právě tohle provedení jsem testoval. Nutno dodat, že výbava Trendline má vše co potřebuje již ve standardu, včetně klimatizace, rádia, palubního počítače, stabilizace, dálkového centrálu i 8 airbagů. Vše za cenu 399.900,- Kč, včetně DPH.

Povedený je nový, tříramenný volant, který mi padl pěkně do ruky. Ocenit musím absolutně dokonalý manuální šestikvalt. Chodí přesně a po krátkých drahách. Škoda, že základní provedení nemá ovládání audia na volantu. Budíky v kapličce jsou skvěle čitelné a je to patrné už na snímcích. Bohužel loketní opěrka nejde posunout směrem vpřed, přitom by stačilo tak málo. K sedadlům nemám žádnou připomínku a v šířce loktů je zde poměrně dostatek místa. Kabina se tváří velmi vzdušně a interiérové lišty v imitaci hliníku jsou zde ku prospěchu. Dostatek místa najdou rovněž cestující na zadních sedadlech. Loketní opěrky ve dveřích mi ale připomínají ty bavorácké, ze starší trojkové řady E46.

 

Svezení bylo příjemné a přeplňovaná čtyřválcová 1.2 TSI / 105 k / 175 Nm šla ochotně po plynu. Je velmi pružná, konečně výkonové údaje to naznačují. Kombinovaná spotřeba se mi na trase Ostrava – Beskydy – Ostrava dostala na 5.8 l Naturalu na sto kilometrů. Úsporná verze BMT má systém Start&Stop s rekuperací kinetické energie (stojí 413.700,- Kč). Ta si bere v průměru jen 5.3l Naturalu na sto kilometrů. V nabídce jsou i naftové motorizace 1.6 TDI a 2.0 TDI s možností sedmi nebo šesti-stupňové převodovky DSG. Při pohledu do motorového prostoru je ale vidět, že se zde šetřilo. Jednotka TSI nemá plastová kryt a baterie je zakrytována jakousi černou lisovanou hmotou.

Prodloužený rozvor 2651 mm autu svědčí a jízda je příjemná. Podvozek je naladěn na hraně sportovního a přitom komfortního cestování. Nerovnosti tlumí s velkou snahou. Pohodu umocňují pohodlné, i když tuhé sedačky s dobrým vedením těla. Srdce řidiče jinak v interiéru zaplesá, vše je zde podřízeno praktickému ovládání a potěší el.okna i vzadu. Překvapil mě velmi dobrý zvuk audia. Typická vlastnost Jetty - velký zavazadelník, zůstala zachována.

Takhle velmi dobře vybavený sedan VW Jetta koupíte za necelých 400 tisíc korun. Nejlevnější dieslovou motorizaci tvoří 1.6 TDI DPF s pětistupňovou manuální převodovkou za 455.300 korun. Z barevné škály laků, bych patrně vybíral mezi bílou, černou a tmavě šedou. Kdybych mohl použít školní stupnici, asi bych německému vozu udělil známku 2.

 

O autě a další příplatkové výbavě, by se dalo vykládat klidně dále, ale přeci jenom si myslím, že zkušební jízda s novinkou Vám prozradí mnohem více! Já musím poděkovat za svezení největšímu dealerovi značky Volkswagen v Moravskoslezském kraji, společnosti AUTO Heller. Jirka Hyner