Nový PEUGEOT 301 1.6 VTi: Príma přítel rodiny..!

08.05.2017 12:43

Slíbil jsem, že se s vámi podělím také o jízdní dojmy z modernizované pežoťácké jarní novinky. Model Peugeot 301 dostal do druhé evoluční doby řadu vylepšení, nově vyladěný podvozek i zábavný systém se 7palcovým displejem.

Po usednutí do vozu chválím hned v úvodu nový kožený volant i přepracovanou palubku. Pod kapotou oceňuji klasický atmosférický čtyřválec s výkonem 115 koní, který se nad hranicí dvou tisíc otáček cítil nejlépe. Svižně a bezpečně předjete nejen "svátečního strejdu" s kloboukem na hlavě.

V kabině je prostoru na rozdávání a vzadu se budou cítit dospělí jako v autě o třídu výše. Kritizované hlavové opěrky jsou již stavitelné. Měkčené plasty jsem v kabině nečekal, ale ty použité mi ničím nevadily. Zavazadelník mě potěšil svou prostorností 504 l je parádní, po sklopení zadních opěradel se zvětší na 640 litrů.

Nový Peugeot 301 porostl o pár milimetrů na délku, teď měří 4.442 mm, na šířku má 1.748 a na výšku 1.477 mm. Rozvor náprav s hodnotou 2.652 mm potvrzuje prostrorný interiér.

Můj "beskydský" testovací úsek projel Peugeot 301 k mému údivu naprosto skvěle. V tom mě sedan nižší střední třídy a konkurent Rapidu mile potěšil. Příjemně funguje převodovka, sice jen pětikvalt, ale oproti minulé generaci je výrazně přesnější.

Když jsem auto přebíral k testu měl motor najeto asi 4 kilometry, tedy byl úplně syrový. Tentokráte jsem nejezdil na spotřebu, přesto mi v městském provozu s průměrnou rychlostí 31 km/h ukázal po víkendu palubní počítač 8.7 l Naturalu na 100 kilometrů. Tedy přesný údaj udávaný výrobcem. Po zajetí jednotky nevidím problém udržovat udávanou kombinovanou hodnutu 6.4 litru.

Když si uvědomím, že v nejvyšší výbavě Allure (viz snímky) s využitím bonusu za výkup auta zaplatíte 315 tisíc, je to cena rodině přátelská.

Za úsporný diesel 1.6 BlueHDi 100 koní dáte v nižším Activu 330 tisíc, ten přitom nabízí klimatizaci, audio s hands-free, Bluetooth, ovládání pod volantem, tempomat, LED denní světla, mlhovky a řadu praktických drobností.

Samozřejmě zde nechybí ABS, ESP, ASR, dálkový centrál, nebo výškově stavitelné sedadlo řidiče. Jirka Hyner