Nový JEEP WRANGLER 2.2 CRD Rubicon: Ikonický a zábavný model v nejnovějším provedení..!

08.10.2018 15:08

Nová generace off-roadové legendy je konečně tady. Hned v úvodu musím zmínit, že ve skutečnosti je Jeep Wrangler pěknější než na snímcích. Dokonalá chlapská hračka s pohonem všech kol se může pochlubit kvalitními materiály v kabině, řadou inovativních technologií včetně různých vychytávek.

Startuji tady tlačítkem a oceňuji bezklíčový přístup a výborně odhlučněnou kabinu. Podvozek fitruje dokonale i příčné nerovnosti. Ideál pro naše místy rozbité silnice. Automat řadí precizně, proto manuální mód zkouším jen krátce. Možná by mi nevadil trochu tužší posilovač řízení, ale to je můj subjektivní pocit.

Zpočátku jezdím jen s pohonem zadní nápravy. Pod pravou nohou mám 200 koní s krouťákem 450 Nm. Na křižovatkách to jsou rozjezdy pro hvězdy. Auto tady poutá značnou pozornost i díky nádherné barvě "červená Firecracker." Řidiči mnohdy ukazují posádce na Jeep prstem.

Wranglera s dieslovou "dvadvojkou" a osmistupňovým automatem ZF protahuji lesními cestami i potokem.

Po návratu z lesa na pár hodin zase sundávám střešní panely, jezdím s nebem nad hlavou a užívám si krásného víkendu. 

Sundat jde ovšem i celý Hard Top včetně dveří. Vpřed sklopíte čelní sklo do úchytek na kapotě a vytvoříte si vlastně šikovkou buggynu. V sedadlech vás potom drží bezpečnostní pásy a chrání kompletní ocelový rám karoserie.

A co Jeep v terénu? Brodivost je u off-roadu dokonce 762 milimetrů. Přední nájezdový úhel činí 44 a zadní 37 stupňů. Světlá výška podvozku je 260 mm, při nastupování to chce jen trošku nacvičit první krok a šup, jste za volantem. Wrangler se vám zato odvděčí absolutním přehledem i možností dostat se tam, kam už ostatní musejí "po svých."

Do náročného terénu je Wrangler vybaven elektronickou uzávěrkou přední a zadní nápravy Tru-Loc i elektricky odpojitelným předním stabilizátorem nápravy.

Jeepu vládnou LED technologie a systém Uconnect s osmi a půl palcovým dotykovým displejem. Nechybí navigace, zrcadlení chytrého mobilu a další vychytávky. Kabina ve Wrangleru je výtečně nazvučena audiem Alpine se subwooferem umístěným v podlaze zavazadlového prostoru.

Zavazadelník se dá zvětšit nejen sklopením chytrých zadních sedadel třemi pohyby, ale i jejich úplným vytažením.

Ve výbavě Rubicon je vedle parkovacích senzorů také zadní parkovací kamera. Přeci jenom je to velké auto a mezi osobáky kolem si na parkovišti připadáte jako mezi mravenci.


A co spotřeba? Po sto kilometrech jsem se "syrovým" motorem na osmi a půl litrech. Při jízdě v lese a při brouzdání v korytu potoka s pohonem všech kol se dostávám pod deset. Po návratu a jízdě vesměs po běžných silnicích mi palubní počítač ukazuje rovných 9 litrů nafty. Musím dodat, že motor měl před testem najeto jen 32 kilometrů.

Vůbec se nedivím, že Jeep trhá v Evropě prodejní rekordy. V případě Wrangleru jde o povedené chlapácké auto nejen do nepohody. Jízda je v každém ohledu zábavná, ale i bezpečná. Stálý a případně odpojitelný pohon všech kol je zde standardem.

Brzy bude k dispozici rovněž benzinový dvoulitr s výkonem 270 koní. Já bych ovšem zůstal u testované dieslové jednotky 2.2 CRD, která mi maximálně vyhovovala. Jirka Hyner

Poznámka redakce. Omezení vjezdu do center některých německých měst není určeno pro vozy s novými dieslovými motory. Německá vláda se minulý týden postavila i proti těm zaváděným či chystaným nařízením, protože neřeší problém.

 Foto: redakce