Nový FORD FOCUS 1.0 EcoBoost: Rodinný ideál potvrdil svou dominanci...

30.11.2014 23:05

Během uplynulých týdnů se představily v Česku dva nové modely značky Ford. Jak oblíbený vůz nižší střední třídy Focus, tak větší Mondeo. Oba využívají nejnovější technologie a asistenční systémy.

 

 

K redakčnímu testu jsem získal prvně jmenovaný  Focus  hatchback v provedení Trend sport, což je druhý stupeň výbavy před vrcholnou Titanium. Auto prošlo celkovým inovačním procesem, jak karoserie, tak interiéru.

 

 

Niance na zádi Focusu jsou malé, ale přední část vozu se změnila k nepoznání. Nyní vypadá maska ala Aston Martin s novým nárazníkem i hlavními světlomety opravdu honosně.

 

 

Pracoviště řidiče září novotou. Počínaje multifunkčním volantem a konče středovou konzolou s displejem. Zmizela hromana tlačítek a vše je nyní přehledné a ovládání intuitivní.

 

 

Pohodlí, dostatek místa a špičkové materiály, tak bych v krátkosti charakterizoval kabinu nového Focusu. Přičíst musíme inovativní technologie. Pohodlí si budou užívat i cestující vzadu, když to porovnám například se Seatem Leon, je to hotový luxus.

 

 

U Titanium jde o systém SYNC 2 s hlasovým ovládáním a 8palcovým dotykovým displejem, aktivní parkovací systém pro podélné i příčné parkování, asistent pro vyjetí z parkovacího místa. Přední kamera dokáže rozpoznat dopravní značky, sleduje bdělost řidiče, automaticky přepíná dálková světla a varuje před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu.

 

 

Testovaný Focus 1.0 EcoBoost měl pod kapotou ukryto 125 koní a na sešlápnutí plynu reagoval naprosto skvěle. Mezi 2 až 3 tisíci otáček pracuje EcoBoost velmi svižně. Točivý moment 170 Nm dokazuje u semaforu bleskové rozjezdy na zelenou. Pružný motor si během víkendu říkal kolem 6 litrů Naturalu. Na kombinovaný údaj výrobce s hodnotou 5 litrů jsem se sice nedostal, ale po zajetí motoru s lehkou nohou bych na něho patrně dosáhl.

 

 

Líbilo se mi přesné řízení a naladění podvozku. Tlumí dokonale příčné nerovnosti. Významně k tomu napomohly nové tlumiče a optimalizace předního i zadního zavěšení kol. Co se týká jízdních vlastností, tak si nejnovější Focus zaslouží absolutorium. Tohle auto vás v mezní situaci dokonale podrží. 

 

 

 

Zaujal mě mechanický systém ochrany hran dveří gumovou lištou. Je ukryta uvnitř a při otevření dosedne na hranu tak, aby jste si je nepoškodili třeba o zeď nebo o vedle stojící auto. Je to opravdu povedená vychytávka. Oceňuji rovněž prostorný zavazadelník.

 

 

Pojďme se podívat na jednotlivé motorizace. Ford Focus může disponovat jak ověřeným benzínovým čtyřválcem 1.6 Duratec Ti-VCT s výkonem 105 koní, tak trojnásobným vítězem ankety Mezinárodní motor roku (2012, 2013 a 2014) 1.0 EcoBoost s výkonem 100 nebo 125 koní. Případně čtyřválcem 1.5 EcoBoost 150 koní. Příznivce dieslů patrně uspokojí motorizace 1.6 TDCI s parametry 95 a 115 koní.

 

 

Můj tip? Dobře vybavený Ford Focus 1.6 Ti-VCT 105 koní Trend s klimatizací, audiem, palubním počítačem, vyhřívanými vnějšími zrcátky, malým koženým paketem a 8 airbagy za necelých 337 tisíc. Jirka Hyner