Nový FORD FIESTA 1.0 EcoBoost 100 koní: Moje cesta do města minerálních a léčivých pramenů..!

09.10.2017 18:00

Po týdnu testování musím říci, že mě novinka hodně překvapila. Auto má výborné jízdní vlastnosti, pružný motor, velmi příjemný interiér, kvalitní materiály a nemám pocit, že by se tady někde šetřilo.

Už zvenku vypadá nový Ford hodně dospěle, usednutí za volant můj dojem jenom umocňuje. Nejnovější technologie, barevný dotykový displey a špičkový zvuk audia.

Šestistupňový manuál řadí absolutně přesně a v krátkých dráhách, lepší převodovku mezi konkurenty nenajdete, prostě je The Best.

Příjemně tuhé řízení vykrajuje zatáčky naprosto dokonale. Důvod je jasný, výrobce zde čerpá ze zkušeností světového rallye šampionátu WRC. Přitom podvozku nechybí patřičný komfort, to Ford umí z běžných značek asi nejlépe (v prémiovkách zase BMW).

Pro cestující vzadu nabízí Fiesta solidní prostor, ovšem nesmíme zapomínat, že auto patří do kategorie Fabie nebo Peugeotu 208. Přidám rozměry, Ford má na délku 4.040 mm, šířka s elektrický sklopenými zrcátky činí 1.783 mm. Rozvor náprav má bez 7 mm 2.500 milimetrů. Zavazadelník pojme téměř 300 litrů.

Litrový EcoBoost jde ochotně po plynu, od cca 1.850 otáček začíná zabírat. Sto koníků je pro auto dostačující motorizací. Palubní počítač mi po téměř týdnu ukazuje solidních 5.8 l na sto kilometrů. A to jsem nepoužil "mapu" ECO.

Musím dodat, že tahle jednotka je nejlepším motorem světa ve své třídě, je totiž šestinásobným vítězem ankety Mezinárodní motor roku 2012 až 2017.

A resumé? Automobilka Ford připravila dokonalý mix nové techniky s palubním systémem SYNC 3 a radosti z řízení. Cena není nejnižší, ale hezky vybavená je už standardní atmosférická verze 1.1-litru Trend s výkonem 70 koní za necelých 300 tisíc. Patrně každý z nás motoristů ocení u Fiesty prodlouženou 7-letou záruku.

Na obrázcích vidíte nejvyšší výbavu Titanium. V ceně jsou zahrnuta rovněž 16-palcová hliníková kola. Příplatkový prémiový audio systém B&O s výkonem 675 W a 10 reproduktory hraje naprosto skvěle, špičkový zvuk jsem si užíval. V kategorii malých vozů jsem ještě lepší auto neřídil.

A ještě něco na závěr, kolemjdoucím se v Luhačovicích líbil nejen Ford Fiesta samotný, ale taky jeho barva. Jirka Hyner