NOVÝ CITROEN C4 Picasso 1.6 HDI: Vzhůru na Trúbu..
Prostorné a praktické rodinné MPV dostalo novou evoluční generaci s jasným poznávacím znakem, který ještě před pár měsíci budil rozpaky. Přímý kontakt s designově nevšedními úzkými hlavními světlomety je ovšem velmi příznívý, příměr Technospace je proto na místě.
Za volantem Citroenu Picasso jsem se cítil jako doma, obklopovala mě totiž současná inovativní technika. Ocenit musím příjemně tuhá sedadla, ani po třech hodinách cestování jsem necítil únavu. Napomáhá tomu vhodně odladěný podvozek. Je nastaven na hranici komfortní a sportovní jízdy a karoserie se nijak nenaklání i přes svou výšku.
Kabina je prostorná s dostatkem místa vzadu, platí to samozřejmě také o zavazadelníku. Přesvědčit se můžete na přiložených snímcích. V interiéru jsou použity velmi kvalitní materiály včetně měkčených plastů, vše je velmi pečlivě slícováno.
Pracoviště řidiče je přehledné a dominuje mu velký, dotekový displej multimediálního systému. Přes menu se dostanete k rádiu, navigaci nebo palubnímu počítači. Hračičkové asi využijí spojení s chytrým telefonem, do přístrojové kapličky si můžete vložit, například svou fotografii, nebo upravit tvar rychloměru včetně otáčkoměru. Cédéčko do příplatkového přehrávače vkládáte trochu netradičním způsobem ve schránce u spolujezdce. Jen je škoda, že Picasso nekomunikuje česky, podle výrobce se tomu ovšem stane ještě letos.
Testované auto bylo vybaveno jednotkou 1.6 HDI s výkonem 115 koní a točivým momentem 270 Nm. Spolupracovala s manuálním šestkvaltem, jenž mě překvapil svou přesností. Tahle motorizace bude patrně vyhovovat většině řidičů, je pružná a jde ochotně „za plynem.“ Vrcholu dosahuje již v 1.750 otáčkách za minutu.
Při studeném motoru malinko proniká do kabiny jeho zvuk. Je to dáno umístěním jednotky, která je částečně uložena pod palubní deskou. A ještě něco, auto díky parkovacímu asistentu umí samo parkovat, tedy řidič pouze spolupracuje, když řadí a ovládá brzdový pedál.
Během testu mi palubní počítač ukazoval průměrnou spotřebu 4.4 litru nafty na sto kilometrů, což je údaj opravdu příznivý. Jezdil jsem většinou v městském provozu, jen ve směru na Štramberk jsem využil výpadovky. Výrobce udává v kombinovaném režimu 4.0 litry, ale po záběhu jednotky a s „lehkou nohou“ jde o údaj reálný. Testování francouzské novinky spojené s výletem na malebné náměstíčko a hrad Trúba se vydařilo i díky příznivému počasí.
Nový Citroen C4 Picasso 1.6 VTi 120 koní startuje na částce 399.900 korun. Za dieslovou motorizaci 1.6 HDI 90 koní si připlatíte 40 tisíc. Testované auto ve výbavovém stupni Intensive 1.6 HDI 115 koní vychází s akčním bonusem na 535.900 korun. Hliníková 17palcová kola Zephyr jsou za příplatek 5 tisíc, přehrávač CD/MP3 za 2.500,- Kč. Při značkovém financování získáte rozšířenou 5letou záruku/90.000 km. Jirka Hyner
__________________________________________________________________________________
Foto: redakce