Novinky FORDU aneb generační proměna Mondea, Fusionu, Fiesty i Kugy...

08.07.2011 16:50

Automobilka Ford připravuje plně hybridní verzi příští generace Mondea, jenž by se měla začít prodávat v roce 2013. Tento typ rozšíří plánovanou evropskou nabídku, zahrnující také pět elektrifikovaných modelů značky. Hybrid použije přeplňovaný benzínový motor 1.6 EcoBoost a elektromotor o výkonu 40 koní. Dohromady spolu vyprodukují výkon 200 koní. Jednotka bude patrně spolupracovat se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou, přenášející sílu na přední kola. Hybridní Mondeo se stane globálním vozem, který nahradí středně velké sedany nejen ve Spojených státech, ale také Evropě a Asii. Vývoj hybridního ústrojí probíhá v britském vývojovém centru Dunton v hrabství Essex. Na snímku vidíme současné provedení Mondea.

 

Počátkem roku 2012 začne Ford vyrábět nástupce úspěšného modelu Fusion. Malé MPV, vycházející ze studie B-Max. Stane se jedním z více než dvaceti nových nebo inovovaných modelů, jenž chce evropská divize automobilky představit do roku 2015. Nový B-Max (níže na snímku) se bude vyrábět v rumunské továrně Craiova, kam se chystá také produkce zatím neurčeného modelu segmentu B, používající stejnou podvozkovou platformu. Mimochodem, z této továrny vyjížděly za totality Oltcity. Vraťme se, ale raději do budoucnosti. Součástí restrukturalizačního plánu značky Ford jsou i další nové modely včetně modernizované Fiesty, kterou uvidíme již příští rok. Vyrábět se má v německém Kolíně nad Rýnem, stejně jako nový tříválcový motor 1.0 litru EcoBoost. Kolín zůstane rodištěm Fiesty i v její sedmé generaci, jenž se představí v roce 2014 nebo 2015.

 

Připravovaný Focus s elektrickým pohonem bude od roku 2012 vyrábět německá továrna v Saarlouis vedle běžných verzí Focusů. Platí to i pro výrobu chystané sedmé generace, plánované pravděpodobně na rok 2015. Příští podoba SUV Ford Kuga se bude vyrábět na stejném místě s modely C-Max a Grand C-Max, tedy ve španělské Valencii a to patrně do dvou let. Elektrickou verzi, jenž vidíme na snímku  poznáme od té s konvenčním pohonem podle odlišné čelní masky.

 

Foto: Ford