Nové SUV FORD EcoSport 1.0-litru: Živých 125 koní v zábavném esúvéčku..!

26.02.2018 09:17

Mým dalším testovaným autem je Ford EcoSport. Během soboty jsem křížem krážem projel mrazivé Beskydy směr Čeladná, frenštátské můstky, Trojanovice a zpět přes Hukvaldy. Pátek, neděle a pondělí patřilo vesměs centru Ostravy.

Je úžasné jak umí jízdní symbiózu, tedy výkon, výbavu, ovladatelnost a bezpečnost inženýři Fordu skloubit. Přesný manuální šestikvalt, 125 koníků pod pravou nohou, kvalitně odhlučněná kabina, vyhřívaný volant, sedačky i čelní sklo. A k tomu mi hrálo naprosto dokonale audio Bang&Olufsen o výkonu 675 Watů.

O bezpečí posádky se stará celkem 7 airbagů včetně kolenního pro řidiče. Nechybí zde standardně obvodový alarm. Škoda, že volant lze seřídit jen výškově, chvilku mi trvalo najít si výhodnou pozici za volantem. Naopak středová loketní opěrka je posuvná.

Hračičky ve Fordu potěší osmipalcový dotykový displej se systémem Sync 3 a hlasovým ovládáním. Zadáte povel audiu, navigaci či "volat Danovi" nebo "poslechnout sms zprávu," funguje to skvěle. Stačí jen připojit mobil.

Praktické jsou do boku otevírané zadní dveře, tempomat s omezovačem rychlosti i zpožděné zhasínání světlometů. Bude se to zdát možná pošetilé oceňovat svítivost hlavních světlometů, ale Ford EcoSport osvětluje večer silnici a krajnice doslova ukázkově. Není to dnes u nových aut zcela běžné.

Zavazadelník má dvojité dno a pojme 356 litrů. Zadní sedadla se dají sklopit až k opěradlům těch předních. Nejprve složíte opěradlo dělené v poměru 60:40 na sedák a poté překlopíte celou lavici.

Předokolka si poradila bez problémů se sněhem, ledem i zasněženým kopcem. Fotil jsem totiž u frenštátských skokanských můstků. Jen mi chvilku trvalo zvyknout si na vysokou kapotu při výhledu vpřed. Na druhou stranu světlou výšku 19 cm oceníte právě na horách.

Ford EcoSport mě bavil, je to šikovné a hravé esúvéčko. Se spotřebou jsem se dostal s litrovým EcoBoostem na solidních 6.1 litru Naturalu. Při stání a focení mi tam skočilo 6.2 litru.

V polovině roku se ukáže taky jedna-pětkový diesel EcoBlue. Za mě má EcoSport čtyři z pěti možných hvězdiček. Jirka Hyner

P.S. Testované auto vidíme ve výbavě Titanium. Na přání je zde sada Winter, tedy vyhřívaný volant, přední sedadla, čelní sklo a trysky ostřikovačů. Příplatkový prémiový sound Bang&Olufsen s 10 reproduktory a subwooferem o výkonu 675 W. Dále sada City, jde o parkovací přední a zadní asistent i el. sklopná vnější zrcátka. Připlatkový je lak Modrá Lightning a zadní zatmavená skla. Po zvýhodnění činí cena testovacího vozu 483.090 korun, ale specifikace Trend se dá pořídit již od necelých 400 tisíc. Standardem je pětiletá záruka.