Nové BMW M3 Sedan a M4 Coupé 2021: Snímky unikly před oficiální premiérou, ale mám pro vás i ceny (VIDEO)..!

23.09.2020 08:20

Ještě před uvedením sportovního sedanu BMW M3 a M4 Coupé se na sociálních sítích objevily obrázky nejnovějšího vozu. Fotografie prezentují styl šesté generace a potvrzují, že zde BMW uvádí obrovské ledviny přední masky i agresivní tvar nárazníků. Nyní je po oficiálním uvedení doplňuji o další. Podívejme se na ně společně.

Nové BMW M3 se postaví proti silnému seznamu kompaktních sedanů a kombi zaměřených na výkon. Jde například o konkurenční Mercedes-AMG C 63, Audi RS 4 Avant nebo Alfa Romeo Giulia Quadrofoglio.

Když se podíváme blíže, najdeme rozšířený rozchod kol včetně podběhů, malý spoiler víka zavazadlového prostoru, spodní boční prahy a výfukový systém se čtyřmi koncovkami.

Změny BMW v kabině jsou stejně radikální, protože zde automobilka implementuje nejnovější uspořádání palubní desky a středové konzoly. Zaměřuje se zde na snížení počtu tlačítek, přičemž většinu funkcí vozu nyní řídí inovativní informační a zábavní systém iDrive 7.0.

Kromě toho získá kupující řadu vylepšení interiéru specifických pro sportovní model M. Jde o obložení palubní desky z uhlíkových vláken, sportovní sedadla s rámem z karbonových vláken i volant doplněný o volič režimu "M."

BMW vybavilo nejnovější M3 volitelným systémem pohonu všech kol. Řidič tak může nasměrovat veškerou sílu motoru třeba jen na zadní kola. Toto nastavení je nabízeno tak, aby konkurovalo soupeřům, jako jsou Mercedes-AMG C63 a Alfa Romeo Giulia Quadrofoglio, jež mají pouze hnané zadní nápravy. Musím dodat, že čtyřkolky se dostanou na trh s vrcholnými verzemi Competition až během léta příštího roku.

Nové generace modelů M3 Sedan a M4 Coupé poháněné nejnovějšími verzemi řadového třílitrového šestiválce BMW TwinPower Turbo S58 s výkonem až 503 koní jsou postaveny na platformě Clar. Motorizace již debutovaly v nejnovějších výkonných SUV X3 M a X4 M.

Stejně jako u sesterských SUV bude motor pro evropské zákazníky nabízen ve dvou verzích. Standardní model M produkuje 473 koní, zatímco vlajková loď Competition disponuje výkonem 503 koní.

České ceny zatím neznám, ale tisková zpráva zmiňuje ty pro trh v USA. Znamená to startovacích 69.900 dolarů pro M3 Sedan, 72.800 $ za M3 Sedan Competition, 71.800 $ za M4 Coupé a 74.700 dolarů za M4 Coupé Competition. Ke všem cenám je nutno přičíst 995 dolarů.

Při celosvětovém uvedení, jež proběhne v březnu příštího roku budou nabízeny čtyři modely s pohonem zadních kol a manuální převodovkou, respektive M3 Sedan a M4 Coupé, s automatem potom M3 Sedan Competition a M4 Coupé Competition.

V létě 2021 se dostanou do prodeje modely BMW M3 a M4 Competition s pohonem všech kol xDrive, jenž zvýší jejich trakční schopnosti. Podívejte se na video prezentaci. Jirka Hyner

 Zdroj a foto: Newspressusa