NOVÁ KIA PICANTO: Výborná chuťovka...

20.06.2011 17:02

Malou Kiu Picanto nové generace jsem obdivoval již na autosalonu v Ženevě. V kategorii mini vozů je momentálně, asi tím nejlepším co na trhu najdete. Tváří se dospěle, a přesně tak se i chová během jízdy. Rozvor náprav je 238 a půl centimetru, což je v této třídě velkorysý rozměr. Kabina působí díky tomu opravdu prostorně. Uvnitř najdete jen tvrdé plasty, ale nikde ani centimetr lakovaného plechu. Palubka vypadá vkusně, stejně jako celé auto. Řidič má vše po ruce, včetně audia i velké schránky před spolujezdcem.

Malá chybička se přeci vloudila. Stačí si vzít sluneční brýle a displey se stává nečitelným, stejně jako pokud svítí do kabiny sluníčko. Ale podobný problém mají i mnohem dražší a větší vozy. Pětirychlostní manuál má delší dráhy, ovšem řadí přesně. Základní motorizace 1.0 CVVT disponuje 51 kilowaty. Tříválec je dobře odhlučněný a v kabině není mimo slabého vrnění, pokud stojíte na semaforu nic slyšet. U Audia s ekvalizérem, můžete vyladit zvuk, čili basy, středy i výšky.

A co pohodlí? Podvozek se chová opravdu dospěle a svou jistotou v zatáčkách mě hodně překvapil. Přední sedadla jsou poměrně tuhá se slušným vedením těla. Hodně místa jsem našel na zadních sedadlech. Zavazadelník pojme 200 litrů. Po víkendovém testování mi palubní počítač ukazoval průměrnou spotřebu 5.4 l Naturalu na sto kilometrů. Nemyslím si, že se dostanete na udávanou papírovou spotřebu 4.3 litru. Podle mého názoru je reálná kombinovaná spotřeba 5 litrů, tedy až si motor sedne. Klidného řidiče, jenž byl zvyklý třeba na Felicii překvapí základní motor svou pružností. Já bych ovšem volil silnější motorizaci, tedy čtyřválec 1.25 CVVT / 63 kW / 121 Nm. A to i z důvodů bezpečného předjíždění. Tříválcový litr s točákem 95 Nm má jednu nevýhodu, při cestování ve čtyřech se vytratí jeho dynamika.

Akční provedení KIA Picanto Edition 1 nabízí za 200 tisíc vedle šestice airbagů, audio se 4 reproduktory, centrál, přední el.okna a manuální klimatizaci za příplatek pouze 10 tisíc korun. Mnou doporučovaný čtyřválec přijde na 230 tisíc včetně klimy. Zajimavostí je originální tovární verze Picanta na LPG. S klimatizací vychází na 240 tisíc korun. V rámci příplatkové výbavy můžete mít čtyřstupňový automat (20.000 Kč), dále paket LED včetně dálkové centrálu a alarmu (20.000 Kč). Paket Winter nabídne vedle předních vyhřívaných sedadel, rovněž vyhřívaný věnec volantu potažený kůží, chromované doplňky v interiéru a vnější kliky vozu také v chromu (10.000 Kč). Za 5 tisíc dostanou zrcátka el.vyhřívání, ovládání i praktické sklápění při parkování. A musím dodat, že Picantu sluší příplatkové 15 palcové elektrony za 8 tisíc korun. Vybírat můžete z 9 barevných odstínů karosérie a interiéru. Ten je proveden v látce i umělé kůži. Picanto přináší do třídy nejmenších vozů více pestrosti a zábavy se současnými technologiemi (ISG).

Foto: redakce