MOTOSALON EICMA MILANO 2018 a novinky DUCATI..!

05.11.2018 15:44

Už ve čtvrtek otevře své brány veřejnosti italský motosalon. Od 8. do 11. listopadu se na tradiční výstavě představí nové motorky, trendy, doplňky, vybavení a spousta krásných konceptů.

Ještě před novinářskými dny odhalila domácí značka Ducati své evoluční modely. V úvodu musím zmínit horské e-kolo, speciální ediční verzi Monstera 821 nebo Panigale V4 R s výkonem 234 koní.

V nejnovější generaci zde Italové prezentují Hypermotard, dále Diavela i supersportovní Panigale V4 ve dvou inovativních variantáchch. A konečně vymazlený Panigale V4 R s aerodynamickým balíčkem. Pojďme se na nové kousky v krátkosti podívat. Na elektrickém kole Ducati MIG-RR spolupracoval výrobce se společností Thok Ebikes (snímky výše).

Monster 821 Stealth dostal černou barvu i na rám a kola, vše se speciální grafikou. Nový je větrný štítek. Co se týká techniky jde o oboustranné rychlořazení a nastavitelnou přední kyvku Kayaba o průměru 43 mm.

Multistrada 950 a 950 S získala drobné vychytávky v oblasti elektroniky. Nejvýraznější inovací je vybavenější verze S. Má vše co velká "dvanáctistovka S" včetně semiaktivního podvozku Skyhook. Mašina dostala šestiosou inerciální jednotku i zatáčecí ABS. Standardem je asistent rozjezdu v kopci. Dalším plusem jsou LED světla svítící do zatáček, oboustranný quickshifter, tempomat nebo bezklíčové startování. Efektně vypadají podsvícené ovladače nebo pětipalcový displej TFT.

U modernizovaného Hypermotardu 950 a 950 SE byly zachovány hlavní rysy předchůdce, ovšem stroj dostal ostřejší křivky. Největší změnou je patrně přesunutí koncovek výfuku pod sedlo i světlomet s funkcí denního svícení (foto výše). Mašina je o čtyři kila lehčí a jejím srdcem je dvouválec Testastretta 11° o objemu 937 ccm s výkonem 114 koní při 9.000 otáčkách.

Ducati Diavel 1.260 a 1.260 S se může pochlubit inovativním vzhledem a 159 koňmi s točákem 127 Nm. Oproti předchůdci je tenhle agregát výrazně živější v nižších otáčkách. Výrobce doladil k dokonalosti rám včetně podvozku. Varianta S má ve standardu obousměrný quickshifter, konektivitu s mobilem, špičkové třmeny M50 i speciální kola.

Šéf Ducati Claudio Domenicali přivítal na pódiu i jezdce MS superbiků. Chaz Davies přivezl osobně homologační verzi Panigale V4 R. Podívejte se na speciální aerodynamická křidélka. Jen připomenu, že podobná vozil před dvěmi lety na své mašině Andrea Dovizioso. Upravená je i přední část kapotáže včetně vyššího ochranného plexi. V expozici výrobce nechybí ani provedení V4 S Corse.

Díky větším větracím otvorům může jednotka s nižším objemem 998 ccm nabídnout vyšší výkon než V4 S. Hodnota 225 koní je naprosto neskutečná. "Erkový" čtyřválec V4 má krouťák 112 Nm. S laděným závodním výfukem naroste výkon na 234 koní a to už je opravdu mazec. A ještě něco, "erko" je o dva kilogramy lehčí v porovnání s V4 S. Pro nás fandy značky Ducati je to parádní pokoukání, řekl bych: "Radost až do rána!" Jirka Hyner

 Zdroj a foto: Newspress a EICMA