MINI ONE 1.5l: Malý sportovec s velkými výkony..!

09.04.2018 11:37

Mám za sebou několik stovek kilometrů s nejmenším modelem britské značky. Zvenčí je to na první pohled typické 3dv.  Mini , tak jak jej známe desítky let. Ovšem včetně špičkových technologií jde o inovativního sympaťáka se vším všudy.

Nejprve jsem vyrazil po dálnici do Hranic a poté na Valašské království, tedy směrem na Valmez a Rožnov. Palubka One se od větších sourozenců Clubmana a Countrymana, které jsem loni testoval liší jen minimálně. V pohodlných sedadlech s výborným držním těla konstatuji chybějící navigaci, za níž se připlácí.

Auto kultovní značky Mini mě překvapilo svou stabilitou na silnici. Při jízdě jsem místy nabýval dojmu, že sedím v motokáře. Není se co divit, kola jsou v rozích karoserie a inženýři v Oxfordu prostě "umí." Podvozek drží na silnici opravdu dokonale. Rozvor náprav činí slušných 2495 mm.

Pod kapotou mám 102 koňovou "jednapětku," ale netušil jsem, jak se dokáže rozparádit. Od asi dvou tisíc otáček začíná značně zabírat a 190 Nm je na projevu benzinové jednotky znát. Jde pěkně za plynem. Po otevření okna lahodí mému uchu zvuk z výfuku, prostě sportovní paráda.

Jen se mi zdálo, že u manuálního šestikvaltu je zpátečka velmi blízko jedničky. Ale je to o zvyku. ABS se stabilizací je skvěle nastaveno. Při ostřejším průjezdu záď jakoby trošku cukne, ale zábavně. I při dynamické jízdě podvozek perfektně drží.

Ještě otevírám třetí dveře, ať se podívám, jak to vypadá s variabilitou sedaček a zavazadelníkem. Praktické je dvojité dno.

V průměru jsem s Mini One jezdil za 5.8 litru Naturalu ve smíšením provozu, tedy dálnice, okresky i město. Na testovačku, která nemá zajetý motor, je to podle mého pěkné číslo.

Co dodat? S malým sportovcem jsem si užil velkých výkonů. Chválím výborný motor, jistý podvozek, řízení a luxusní interiér. Jen cena necelých 500 tisíc korun by mohla být nižší. Ovšem Mini je stylovka, s níž se odlišíte. Jirka Hyner