MINI Cooper 2.0D ALL4 COUNTRYMAN: Nejnovější chlapská hračka..!
Nová generace Countrymana je teprve pár týdnů na trhu, ale když ji porovnán s tou předešlou, jde o úplně jiné auto. Mini dospělo nejen po stránce elegance a použitých materiálů, ale rovněž využitím prémiových technologií BMW Group.
Testovačka měla najeto teprve 1.500 kilometrů a po usednutí do kabiny jsem si nastavil vše potřebné, včetně palubního počítače.
Sedadla výborně drží tělo, ale překvapila mě absence nastavení výšky kotvy bezpečnostního pásu. Mini bylo v jízdním režimu MID a ten jsem využíval během pátku a soboty, kdy jsem na "Dni otevřených dveří" v rádiu Helax, svezl dvě skupinky našich posluchačů.
Fanoušci motorismu oceňovali tři věci. Perfektní podvozek, který drží v zatáčkách, až máte pocit, že jedete v kolejích, dokonale odhlučněnou kabinu a prostorný zavazadelník, jenž má dvojité dno.
Countryman disponoval elektrickým otevíráním pátých dveří i piknikovou sedačkou. Tu oceníte třeba i v zimě při nazouvání lyžařských doplňků. Autíčko si můžete dovybavit k obrazu svému nebývalou řadou doplňků. To mé mělo taky osmistupňový automat steptronic od ZF.
Palubní desce vévodí velký kulatý dotekový display. Ergonomie tady panuje na první pohled, vše má určitý řád a smysl. Ovládání je intuitivní, v menu si člověk opravdu vyhraje. Efektně vypadá ambientní osvětlení kabiny s možností nastavení barvy. Červeným spínačem startujete, jako v letadle.
Během sobotního odpoledne jsem už uháněl na Valašsko. Klikaté úseky i táhlé rovinky dvoulitrovému dieslu s výkonem 150 koní a 330 Nm svědčily. Druhou půlku testu jsem prakticky odjel pouze v nastavení Sport. Vše je neskutečně sladěno, autíčko šlo za plynem jako divé. Po příjezdu domů mi palubní počítač ukazoval 6.2 litru, a to jsem jezdil velmi svižně, dokonce Countryman ochutnal dálnici i klimkovický tunel. Přiznat musím, že jsem úsporný jízdní režim ECO nepoužil. A ještě něco k podvozku, příplatkové adaptivní tlumiče stojí něco přes 13 tisíc.
Nabídka volitelné výbavy zahrnuje vše, na co si jen vzpomenete, head-up displey, LED světlomety, internet na palubě, prémiový zvuk Harman Kardon, asisteční bezpečnostní systémy, parkovací automat, vyhřívané čelní sklo, zadní nosič jízdních kol nebo sportovní pakety John Cooper Works.
Celosvětově je kategorie crossoverů a SUVéček ve stále větší oblibě, přesto mě zatím neoslovily, tedy až na několik vyjímek, mezi které patří "chlapská hračka" jménem Mini Countryman All4. Závodní speciály Mini jezdí každoročně a úspěšně rallye Dakar.
Countryman je auto, které mě svými jízdními vlastnosti a použitými technologiemi i prémiovou kvalitou maximálně zaujalo. A ještě něco, nebylo chlapa, který by se za autem neotočil. No jo, kdo se neotočí za "Mini!"
Testovaný vůz má s volitelnými doplňky hodnotu 1.180.000 korun. Čtyřkolku Mini Countryman 2.0D All4 s manuální převodovkou a výkonem 150 koní ovšem koupíte už od 793 tisíc korun včetně DPH.
Tento model je v nabídce rovněž jako Plug-in Hybrid s možností dobíjení z elektrické sítě. Jirka Hyner
Foto: redakce