Mercedes-AMG SL 63 4MATIC+ 2022: Čtyřlitrový motor V8 generuje až 577 koní a roadster umí stovku za 3.6 sekundy (VIDEO)..!

01.08.2022 09:08

Očekávaný Mercedes-AMG SL pro rok 2022 představuje znovuzrození ikony, která se po náročném testování vrací ke kořenům s klasickou el. ovládanou plátěnou střechou a sportovním charakterem vhodným pro každodenní použití.

Nový roadster 2+2 vás dostane svým designem, inovativními technologiemi a výjimečnými jízdními vlastnostmi. Nastavuje nový standard v segmentu luxusních sportovních vozů.

Poprvé ve své 70leté historii je SL vybaveno pohonem všech kol. Technologie AMG Performance 4MATIC+ je standardní součástí obou modelů AMG. Plně variabilní rozdělování točivého momentu systému mezi přední a zadní nápravu zajišťuje optimální trakci na fyzických limitech, stejně jako vysokou stabilitu ovládání a vysokou úroveň bezpečnosti. Nové AMG je také vybaveno víceprvkovým předním i zadním zavěšením.

AMG SL 55 standardně disponuje nově vyvinutým odpružením AMG Ride Control vybaveným vysoce výkonnými hliníkovými tlumiči a lehkými vinutými pružinami. Podvozek s aktivní hydraulickou stabilizací náklonu je pro tento model volitelný (standard pro specifikaci SL 63).

Systém umožňuje optimální chování při jízdě v zatáčkách a změně zatížení s typickou jízdní dynamikou AMG, přesností i zpětnou vazbou pro řidiče. Zvyšuje rovněž jízdní komfort v přímém směru a přes nerovnosti. Vůz je vybaven aktivním řízením zadní nápravy, což je další prvenství v dlouhé historii SL. Systém je navržen tak, aby zlepšil zatáčení, ovladatelnost i jízdní stabilitu.

Vůz je vybaven vyhřívaným volantem AMG Drive Unit s tlačítky ovládání, Burmester® Surround Sound System, 11.9" displejem infotainmentu, sedadly s funkcí masáže a prostorovou kamerou. Nechybí osvětlené prahy dveří i aktivní LED světlomety.

Nový Mercedes-AMG SL s triumfálním závodním rodokmenem je poháněn ručně vyrobeným motorem AMG 4.0L V8 Biturbo, montovaným v závodě společnosti v Affalterbachu podle principu "Jeden muž, jeden motor." Hnací ústrojí SL 63 generuje 577 koní. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá vozu odhadem 3.6 sekundy, přičemž maximálka činí přes 315 kilometrů v hodině.

V AMG SL 55 jednotka V8 produkuje 469 koní se sprintem z nuly na stovku za 3.9 sekundy. Výrobce uvádí maximálku s hodnotou přes 294 km v hodině. Oba modely jsou vždy vybaveny převodovkou AMG SPEEDSHIFT MCT 9G, která kombinuje emoce z řazení s extrémně krátkými časy změn rychlostí.

Detaily výbavy a četné možnosti nabízejí širokou škálu individualizace pro ty nejnáročnější. Zahrnují dvanáct dostupných laků, různé barvy a styly čalounění kůží Nappa, dvě varianty plátěné střechy a několik nových designů kol o průměru 20 a 21 palců. K dispozici je pět paketů vnějšího designu, které ještě více vylepší vzhled, včetně aerodynamického paketu AMG, karbonového paketu exteriéru, vnějšího paketu chromu, paketu Night a paketu Extended Night.

Například  do amerických dealerství dorazí během léta. Ceny tam vycházejí v případě MG SL 55 od 137.400 dolarů (cca 3.316.000 korun) a AMG SL 63 od 178.100 USD. Na dostupnost v Česku se ptejte u svých dealerů značky. Podívejte se na video prezentaci. Jirka Hyner

Zdroj a foto: Newspressusa