MAZDA3 HATCHBACK G122 Plus 2019: Vymazlený Japonec nabídne luxusní kabinu i radost z jízdy..!

04.03.2019 15:30

O očekávané nové generaci Mazda3 jsem už hodně napsal, ale teprve v minulém týdnu se první vozy dostaly k dealerům značky. Jsem proto rád, že se s vámi mohu podělit o dojmy.

Auto vypadá ve skutečnosti větší než na snímcích, parkoval jsem vedle nového Mercedesu třídy C a řekl bych, že trojka je možná o pár milimetrů delší. Nový odstín laku Soul Red Crystal přitahoval moje oči jako magnet.

Nejprve jsem chodil kolem vozu a obdivoval ladné křivky a detaily. S klíčkem v kapse poté usedám za volant, zavírám dveře a startuji tlačítem. Motor téměř neslyšně naskakuje. Ticho v kabině je pro mě doslova šokem.

Seřizuji zvuk audia renomovaného výrobce Bose a hodnotím ojedinělý projev z 8 reproduktorů. Materiály ve výplních dveří i na palubní desce jsou spolu se samotným zpracováním ukázkové. Nová generace "trojky" se tím výrazně přiblížila k prémiovým vozům.

Podvozek drží skvěle stopu a je na vrcholu třídy i díky vektorování kol. Systém rozděluje elektronicky točivý moment podle potřeby na jednotlivá kola. Přesvědčivé řízení v kombinaci s manuálním šestikvaltem tvoří "sehranou dvojici."

Tak přesné a krátké dráhy při řazení v kombinaci výtečným podvozem asi způsobí, že se nový majitel vydá občas jen tak na cestu, kochat se jízdou a ukrajovat radostné kilometry. Převodovka mi v mnohém připomíná tu z kultovního kabria Mazda MX-5.

Kabina je velmi útulná a přitom prostorná. Cestující vzadu mají dostatek prostoru a zavazadelník je přiměřený velikosti vozu nižší střední třídy, má 358 litrů. Ke stabilitě vozu a prosturu v kabině přispívá rozvor náprav, jenž činí 2.725 mm.

Oceňuji stavitelné kotvy bezpečnostních pásů, na kterých dnes mnoho automobilek šetří. Pouze nástup brzd je vlažnější, ale to je můj subjektivní pocit.

Palubní počítač mi u benzinového dvoulitru (bez turba) s výkonem 122 koní a 213 Nm točivého momentu ukazoval po asi 250 kilometrech průměrných 7.0 litru Naturalu. Jak vidno, jde to i bez přeplňování.

Nejnověší generace vymazleného japonce jménem "Mazda3" se posunula technologicky minimálně o dva kroky vpřed. Pocity a vjemy z novinky jsou místy až nepopsatelné. Auto na mě působí jako z "jiného světa."

Nabídka zahrnuje také diesel Skyactive 116 koní. V září se má ukázat obdivovaný technický "zázrak," motor Skyactive X181 jezdící na Natural 95. Chováním a točivým momentem 222 Nm se blíží k naftové jednotce. Prodávat se bude také v kombinaci s pohonem všech kol. Během května dorazí do Česka rovněž sedan Mazda3. Jirka Hyner

 Foto: redakce