MAZDA3 2.0 G120 A/T SEDAN: Radostné kilometry s dvoulitrovým automatem..!
Před týdnem jsem dostal k dispozici loni inovovanou Mazdu3. Hned po prvních kilometrech oceňuji skvěle sladěné přesné řízení s výborným podvozkem. Je jistý a zdokonalený o takzvaný G-Vectoring.
V praxi to znamená, že když je auto pod plynem, elektronika vám lajcky řečeno přibržďuje přední vnitřní kolo a přenáší na něj více hmotnosti. Zatáčet s Mazdou je doslova pohádka.
Kabina působí kvalitním až luxusním dojmem, kam se podívám jsou měkčené plasty a špičkové materiály. Audio hraje výborně a zvuk je nádherně čistý. Displej potom ukázkově čitelný, i když na něj svítí sluníčko.
Auto disponuje šestistupňovým automatem, u něhož jsem se snažil najít uchem moment přeřazení, ale interiér je dokonale odhlučněný, bylo to téměř nemožné. Využil jsem i manuální mód. Na středovém tunelu je navíc ovládání sportovního režimu. Škoda, že u manuálního šestikvaltu chybí. Parádně funguje při předjíždění. Je to otázkou pár sekund, výborný dvoulitr si podřadil a okamžitě akceleroval.
Malinko se zastavím u výbavy. Už pro střední testovaný stupeň Attraction má auto systém hlídání mrtvého úhlu, digitální DAB rádio i plnohodnotné hlavní LED světlomety.
Chválím vyhřívaný volant, ale taky automatické sklápění vnějších zrcátek, při opuštění vozu. Nechybí zde dešťový senzor a zadní parkovací asistent.
Sedan a hatchback Mazda3 se prodávají za stejnou cenu. Když porovnám objem zavazadelníku, je to 419 ku 364 litrům ve prospěch sedanu. Po sklopení zadních opěráků tady převezete i delší věci.
A co spotřeba? Po vynulování palubního počítače s údaji něco přes průměrných 7 litrů na sto kilometrů jsem se dostal po prvním dnu běžného provozu na 6.4 Naturalu.
Po týdnu mi palubní počítač ukazoval 5.8 až 5.9 l na sto kilometrů. Až si nezajetý motor sedne, může spotřeba klidně spadnout na tabulkových 5.1 litru.
Na závěr musím dodat, že Mazda3 jízdně i stylistycky dozrála a dovedu si představit tohoto čtyřkolového mazlíka ve své garáži.
A ještě něco, pokud se spokojíte s manuálním šestikvaltem dostanete se u dvoulitrového sedanu Mazda3 Attraction těsně pod hranici 500 tisíc korun. Za automat se připlácí nemalých 45 tisíc. Jirka Hyner