MAZDA MX-5 RF 2.0 G160: Kilometry s větrem ve vlasech..!

29.05.2018 12:29

Redakčním testem prošel nejnovější roadster Mazda MX-5 s elektricky ovládanou střechou. A hned v úvodu musím říct, že se "dílo" inženýrům z Hirošimy povedlo.

Ale postupně. Hned po prvním usednutí za volant stahuji střechu a ladím audio Bose s devíti repráky. V každé opěrce hlavy jsou umístěny dva. Zvuk je křišťálově čistý. Tak a to by bylo, odjišťuji ruční brzdu a vyrážím do Beskyd.

Podvozek s vlastnostmi motokáry je naprosto dokonale vyladěn. Řízení je precizní a odezva na práci volantu výborná. Manuální šestikvalt má kolmé, ale krátké a přesné řazení. Jako v nějakým "gétéčku."

Konečně auto s normální atmosférou a bez turba. Práce benzinového dvoulitru s využitím technologií SkyActive v pásmu od 1.500 do 2.500 otáček je pro mě doslova překvapením. Přímo si lebedím, auto jde pěkně za plynem a akceleruje velmi rychle. V řeči čísel má dvoulitr výkon 160 koní s točivým momentem 200 Nm.

A spotřeba? Po druhém tripu dlouhém asi 170 kilometrů, podotýkám s úplně syrovým motorem, mi palubní počítač ukazuje 5.6 litrů Naturalu. A ta radostná jízda, nádhera!

Mazda je vybavena i potřebnými asistenty bezpečnosti, tedy systémem pro hlídání mrtvého úhlu, jízdního pruhu a kontrolou provozu ve vozidle. Když zmiňuji bezpečnost, automobilka uvádí, že při stavbě vozu je využito v 71 procentech vysokopevnostní oceli a hliníku. K vychytávkám patří i adaptivní dálková LED světla.

Musím také porovnat dobře známou verzi Mazda MX-5 Soft Top s plátěnou střechou s tou nejnovější RF, respektive u elektrické střechy se po jejím složení zmenší prostor v kufru. To je asi jediná nevýhoda oproti "plátěnce." Jízda je u obou opravdovým zážitkem.

Po týdnu jsem pochopil proč má kultovní model po celém světě miliony fanoušků. Jirka Hyner

Testovaný vůz ve specifikaci Revolution 2.0 G160 vychází na 858.900 korun. S motorem 1.5 o výkonu 131 koní startuje na 779.900 korunách. Základní provedení Mazdy MX-5 1.5 G130 Soft Top pořídíte za 629.900,- Kč.