MAZDA MX-5 RF 2.0 G160 a moje první testovací kilometry..!

17.05.2018 14:21

K redakčnímu testu pomalu chystám nejnovější roadster Mazda MX-5 s elektricky ovládanou střechou. Jsem sám zvědav, jak se na nejnovější dílo inženýrů z Hirošimy budu dívat za pár dnů.

Zatím musím říct, že podvozek s vlastnostmi motokáry je vyladěn naprosto dokonale. Řízení je precizní a odezva na práci volantu opravdu mistrná. Manuální šestikvalt má kolmé, ale krátké a přesné řazení.

Práce benzinového dvoulitru bez turba v pásmu od 1.500 do 2.500 otáček mě překvapuje. Přímo si lebedím, tak dokonale fungují technologie SkyActive.

A spotřeba Mazdy? Mám za sebou něco přes 120 kilometrů s úplně syrovým motorem a zatím jezdím ve smíšeném provozu za cca 6 litrů.

Kroužím malebnou krajinou Beskyd, užívám si letošní teplé květnové dny a pomalu začínám chápat, proč má kultovní model po celém světě miliony fanoušků.

Za týden se s vámi rád podělím o celkové hodnocení tohoto "mazdího elegána" v závěrečném testu. Jirka Hyner