MAZDA CX-3 2.0 l 150 k AWD: Malé SUV mě dostalo..!
Minulý týden dorazily první vozy Mazda CX-3 do Česka. Dlouho avizovaná novinka na první pohled upoutá atraktivním designem a ostrými linkami přední masky. Pohledný vůz vypadá dospěle zvláště ze zadního pohledu. Dvě koncovky výfuku budí respekt.
V případě testované čtyřkolky jde na snímcích o výbavu Revolution 2.0 Skyactive 150 koní se šestistupňovým automatem a možností řadit také pádly pod volantem. Standardní varianta malého SUV má pod kapotou stejný motor s výkonem "jen" 120 koňských sil. Mazda nám v Evropě dokazuje, že Euro 6 jde splnit i bez nízkých objemů a turba.
V kabině je útulno a samotné ovládací prvky na "pracovišti" řidiče jsou přehledné. Všechny údaje v přístrojové kapličce doslova září čitelností, platí to rovněž pro 7" displey komunikačního systému, tím disponuje výbava Challenge od 435 tisíc korun.
Ovládá se přes kolečko HMI umístěné na středovém tunelu, samotný dotykový displey nebo hlasem (foto níže). Líbí se mi stavitelný Head-up displey v zorném poli řidiče, na kterém se vám promítají důležité údaje, například systému hlídajícího jízdu v daném pruhu nebo aktuální rychlost.
V interiéru je vidět precizní dílenské zpracování, ať už jde o palubní desku nebo měkčené opěrky nohou středového panelu. Kabina působí prémiovou kvalitou, prostě inženýři Mazdy mají cit pro detail. Za středovou loketní opěrku si musíte připlatit, což u testované bohaté výbavy nemá logiku.
Šestistupňový automat řadí plynule a motor s technologií Skyactive šlape jako hodinky. Při prudkém sešlápnutí plynu během předjíždění, vydávají výfukové koncovky nádherný sytý zvuk, který oceňuji zdviženým palcem.
Podvozek si v zatáčkách drží stopu, je nastaven na hranici sportovní a komfortní jízdy. Rozhodně nemáte pocit, že jedete v malém SUV. Rozvor náprav činí 2.570 mm a pro stabilitu vozu je plně dostačující. Zavazadelník disponuje 350 litry, ale vizuálně vypadá ještě prostorněji.
Teď se určitě ptáte, a kolik si Mazda CX-3 vezme paliva? Jezdil jsem celý den v městském provozu a najel asi 250 kilometrů. Palubní počítač mi přitom ukazoval u nezajeté jednotky mezi 6.5 až 7 litry Naturalu na 100 km. Což jsou údaje pod hranicí udávané spotřeby. Ta průměrná 6.3 uváděná u čtyřkolky (AWD) je opravdu reálná. U modelu s poháněnou přední nápravou a automatem to činí 5.8 l na 100 km.
Novinkové SUV Mazda CX-3 s technologiemi Skyactive je příjemným obohacením trhu v kategorii malých SUV. Standardní verze 2.0 l 120 koní Emotion má za 380 tisíc vše co k jízdě potřebujete, počínaje audiem s ovládáním na volantu, přes manuální klimatizaci, elektrický paket, bezpečnostní prvky i asistent rozjezdu do kopce. Níže vidíme již zmiňovaný Head-up displey.
Mazdu CX-3 si můžete ještě velmi decentně vytunit, díky přednímu, prahovému i zadnímu spoileru. Nechybí nabídka tažného zařízení, hagusů nebo špičkového Sound systému BOSE se sedmi reproduktory. Za navigaci se připlácí rozumných 12.500 korun.
Oceňuji unikátní plnohodnotné LED světlomety ve vyšší výbavě Attraction. Mazda za 480 tisíc vedle nich přidává LED denní svícení, mlhovky, zadní parkovací asistent nebo tři úrovně vyhřívání předních sedadel.
Doporučuji výbavu Challenge, která má navíc oproti standardu 7" barevný displey, HMI ovladač, automatickou klimatizaci, tempomat, hands-free sadu, systém prevence čelního nárazu i varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu. Dále dešťový a světelný senzor, kožený potah volantu, řadičky a madla ruční brzdy nebo elektricky vyhřívaná a sklopná vnější zrcátka. Tuhle slušně našlapanou variantu pořídíte včetně hliníkových 16palcových kol za necelých 435 tisíc korun.
Mazda poskytuje na vůz tříletou záruku. Po tomto období si vozy drží vysokou zůstatkovou hodnotu. Jirka Hyner