MAZDA 6 WAGON 2.0 Skyactive-G: S modernizovanou Mazdou na lišku Bystroušku..!
Loni prošla pohledná "šestka" modernizací. Hned v úvodu musím zmínit, že z mého pohledu ji inženýři japonské značky doladili k obrazu mému. Auto střední třídy dostalo přepracovanou příď s výraznější maskou. Drobné stylové retuše je znát rovněž na zadní části vozu.
Po usednutí za volant zjišťuji, že palubní deska je prakticky celá pozměněná. Na středu zde dominuje 7" barevný displey, jenž má velmi kontrastní rozlišení. Ještě seřizuji zpětná zrcátka a volant, ladím Helax a můžu vyrazit směr obora hradu Hukvaldy.
Palubní systém komunikuje s mým Appelem, takže není problém připojení na Facebook nebo Twitter. Nechybí zde ani internetové rádio. Zvěře se bát nemusím, protože "mazdí kráska" má SCBS, což je technologie pro prevenci čelního nárazu.
Benzinový atmosférický čtyřválec jde pěkně za plynem. Přitom je ještě úplně syrový, při předávání měl najeto 3 kilometry. Celkem 145 koní s točákem 210 Nm si přede spokojeně v mém směru. Mazda dokazuje, že to jde v dnešní době přísných emisních limitů i bez turba.
Nerovnosti včetně těch příčných řeší auto s přehledem, podvozek se přitom chová velmi jistě. Mazda je umí skvěle nastavit. Vlastnostmi a zpracováním připomíná "šestka" bavoráckou řadu 3. Například v Británii stojí Mazda 6 jen o málo méně než zmiňované BMW. Zpracování interiéru a použité materiály ladily mému oku.
Po příjezdu na Hukvaldy auto fotím, samozřejmě i s nádhernou spotřebou. Průměr 5.5 litrů Naturalu na sto kilometrů s nezajetým motorem a velkým kombíkem je údaj fantastický. Loni ukradená liška Bystrouška už je zase na podstavci, respektive její kopie.
Po krátkém testu oceňuji podvozek, citlivé řízení, atmosféru v kabině, kvalitní materiály i plnohodnotné LED světlomety. V poslední řadě musím zmínit nízkou spotřebu. Koukám do prospektu, ten udává kombinovanou 5.6 litru. Já se tedy dostal pod hranici udávanou výrobcem.
Jednu pihu na kráse jsem ovšem na inovativní Mazdě našel, při prvním nastupování se má hlava seznámila s "A" sloupkem. Následně jsem si už dal pozor. Přední sklo je totiž hodně sešikmené, inu jde to na vrub nádherné linii Mazdy 6.
Velkým plusem je shodná cena pro sedan i kombi. Jen úvodní výbava Emotion za 577.900 korun je určena pouze pro sedan 2.0 Skyactive-G 145 koní.
Testovaný model Mazda 6 Wagon ve výbavě Attraction stojí 710.900 korun. A ještě něco, nabídka zahrnuje také čtyřkolku Wagon 2.2 D AWD. Jirka Hyner